شناسه خبر:61154
1401/7/20 09:26:22

سپهرغرب، گروه خبر: سفیر جمهوری کوبا در ایران گفت: صنعت سنگ جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص شهرستان محلات در دنیا زبانزد است.

«آلبرتو گونزالس کاسالس» روز سه‌شنبه در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در نیمور محلات، با تشکر از دعوت مقامات جمهوری اسلامی به‌ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی برای شرکت در این آیین، افزود: صنعت سنگ ایران به‌لحاظ تنوع و کیفیت ویژگی‌های بسیار مطلوبی دارد و تجار کوبایی آماده همکاری با فعالان این صنعت در محلات و دیگر نقاط ایران هستند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه از ظرفیت و کیفیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: کشور کوبا معادن قوی مثل ایران ندارد و آماده خریداری محصولات این کشور و مشتاق استفاده از فناوری ایران در بخش مذکور هستیم.
سفیر جمهوری کوبا در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: کوبا معادن نیکل و آهن زیادی دارد و در این زمینه نیز می‌توانیم با ایرانیان مراوده داشته باشیم.
گونزالس کاسالس اظهار کرد: چند روز گذشته دیداری با رئیس‌جمهور ایران داشتیم که بیان کردند برای دور زدن تحریم‌ها نیاز است مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور کوبا و ایران تقویت شود و سفر به محلات و بازدید از نمایشگاه سنگ نیز به همین دلیل است.
وی تصریح کرد: در سایه همکاری‌های مجدانه می‌توان مشکلات اقتصادی هر دو کشور به‌دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه را حل کرد.
گونزالس کاسالس تصریح کرد: ایران باید به آمریکای لاتین نگاه داشته باشد و این منطقه هم ظرفیت‌های خوبی برای همکاری با آن دارد.
سفیر کوبا در جمهوری اسلامی افزود: ما عادت داریم از تولیدات ایرانی استفاده کنیم و در برنامه داریم تا اوایل سال آینده نمایشگاهی از محصولات ایرانی در کوبا برگزار کنیم و یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه نیز معدن و صنعت سنگ بوده که امید است ایران هم در این نمایشگاه شرکت کند.
گونزالس کاسالس بیان کرد: من مسلمان نیستم، اما برای همکاری با ایران ‌و احترام به مردم این کشور و قداست کار، همکاری خود را با نام خدا شروع می‌کنم.
وی گفت: ایران شخصیت‌های بزرگ و قابل احترامی مانند آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دارد که در نقاط مختلف جهان صاحب احترام هستند.
چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات گشایش یافت.

شناسه خبر 61154