شناسه خبر:61155
1401/7/20 09:27:21
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه:

چهار جشنواره گردشگری امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این استان تا پایان امسال میزبان چهار جشنواره گردشگری در شهرستان‌های مختلف خواهد بود.

«علی صابر» روز سه‌شنبه با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های منطقه و جذب گردشگر دارد، افزود: امسال پیش‌بینی شده است چهار جشنواره در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شود که برگزاری یکی از آن‌ها نهایی شده و برای بقیه نیز درحال مهیا کردن مقدمات اجرای آن‌ها هستیم.
وی اضافه کرد: در همین راستا پیش‌بینی شده است جشنواره لیموی قصر شیرین آبان‌ماه امسال به میزبانی این شهرستان با حضور گردشگران، تورهای گردشگری و دایر شدن غرفه‌های صنایع دستی و سوغات و در سطح سراسری برگزار شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه شیوع کرونا برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های گردشگری را در دو سال گذشته تحت‌الشعاع قرار داده بود، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره برای این محصول خاص در قصر شیرین که از سویی دیگر در این مدت با مشکلات زلزله نیز مواجه بود، می‌تواند نقش مهمی در رونق گردشگری منطقه داشته باشد.
صابر ادامه داد: قصر شیرین به‌دلیل ظرفیت بالای کشاورزی یکی از شهرستان‌های برتر درخصوص برگزاری جشنواره‌های این حوزه است که می‌توان برای سایر محصولات آن نیز برنامه‌ریزی و جشنواره برگزار کرد.
وی با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های گردشگری از برنامه‌های اساسی و راهبردی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، گفت: جشنواره‌هایی از این دست که بر پایه آداب و رسوم، فرهنگ، توانمندی اقتصادی و ظرفیت‌های هر منطقه برگزار می‌شود، یکی از شیوه‌های جذب گردشگر است.
صابر افزود: سه جشنواره دیگر نیز که در زمینه گردشگری روستایی و اکوتوریسم است، پس از تأیید نهایی اعلام خواهد شد.
وی یادآور شد: امسال همچنین جشنواره شب فرهنگی کرمانشاه به میزبانی برج میلاد تهران و چند جشنواره گردشگری دیگر نیز در زمینه محصولات کشاورزی و نیز نوروزگاه در استان برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه بود.
وجود چهار هزار و 200 اثر تاریخی، دو هزار و 200 اثر به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی، دو اثر ثبت‌شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق‌بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق‌وند، تکایای بیگلربیگی و معاون‌الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری‌قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه‌عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
کرمانشاه در کنار قطب گردشگری، در زمینه کشاورزی نیز یکی از قطب‌های کشور به‌شمار می‌رود. اراضی کشاورزی استان کرمانشاه نزدیک به 940 هزار هکتار است که بیش از 900 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 700 هزار هکتار دیم و 200 هزار هکتار اراضی آبی و 40 هزار هکتار باغ است.
استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت ساکن در دو هزار و 595 روستا و 35 شهر دارد و مهم‌ترین قطب گردشگری غرب کشور به‌شمار می‌رود.

شناسه خبر 61155