شناسه خبر:61182
1401/7/21 08:57:21
فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

رفع تعارض450 هکتار از اراضی الحاقی به شهر همدان

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خبر از رفع تعارض 450 هکتار از 680 هکتار زمینی احاقی به شهر همدان داد.

احمدحسین فلاحی در این باره اظهار کرد: ساخت 4 میلیون مسکن در طول چهار سال قانون مجلس است و مجلس، دولت را الزام کرده در طول چهار سال، سالی یک میلیون مسکن بسازد که برای این منظور باید ساخت سالی دو میلیون مسکن آغاز شود که سر چهار سال 4 میلیون مسکن تحویل داده شود که در بسیاری از استان‌ها این فرآیند آغاز شده اما در شهر همدان به دلیل عدم تامین زمین، به کندی پیش می‌رود، به‌طوری‌که زمین به تعداد 60 هزار نفری که در سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، آماده نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به رفع تعارض 450 هکتار از زمین‌های الحاقی به شهر همدان و تامین 500 هکتار زمین از جانب شهرداری این مشکل تا حدی برطرف خواهد شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه مسیر دیگری از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیشنهاد شده است، بیان کرد: ساماندهی و بازسازی بافت فرسوده مسکن مناطق کم‌برخوردار از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیشنهاد شده که به صورت رایگان و تهاتر بافت‌های فرسوده را بازسازی کند که با اجرای این طرح چندین هزار مسکن بازسازی می‌شود.
فلاحی با اشاره به اضافه شدن 3 هزار هکتار علاوه بر 450 هکتار رفع تعارض و 500 هکتار که به واسطه شهرداری تامین خواهد شد، گفت: طبق جلسه‌ با وزیر مسکن، بنابر این شد که 3 هزار هکتار به شهر اضافه شود که اگر پیشنهاد الحاق 3 هزار هکتار محقق شود مشکل زمین برای مدت زیادی مرتفع خواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه از چه محلی سه هزار هکتار تامین خواهد شد، گفت: وزیر مسکن در بحث ایجاد شهرک‌های جدید اجازه دادند ملاک دو الی سه کیلومتر فاصله با شهر رعایت نشود، لذا می‌توان شهرک‌های جدیدی تاسیس کرد.
وی با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت شهرهای کوچک استفاده کرد، افزود: قریب به 400 واحد مسکن مهر در شهر فامنین معطل مانده، به‌طوری‌که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تکمیل 400 واحد مسکن تامین می‌شود.

شناسه خبر 61182