شناسه خبر:61314
1401/7/23 23:52:41
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد:

ترافیک از بحران‌های اصلی آینده شهر همدان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه یکی از بحران‌های اصلی کنونی و آینده شهر همدان موضوع ترافیک است، گفت: ترافیک یک موضوع چندمتولی بوده و شهرداری نقش مهمی در کنترل ترافیک دارد.

مهدی حیدری در بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان و در جمع مدیران و مسئولان مربوطه با تقدیر از تلاش‌ها در این حوزه، اظهار کرد: یکی از بحران‌های اصلی کنونی و آینده شهر همدان، موضوع ترافیک است.

وی به عنوان شدن موضوع ترافیک در کنار سایر بحران‌ها همچون ریزگردها، مسائل جمعیتی و غیره در مطالعات چشم‌انداز 20 ساله اشاره کرد و گفت: در این حوزه وظایفی داریم و باید به‌منظور حل این معضل تدابیری اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: ترافیک یک موضوع چندمتولی بوده و در بطن این امر دستگاه‌هایی همچون راهداری، پلیس راهور، شهرداری و غیره نقش دارند.

حیدری به نقش مهم شهرداری در حوزه کنترل ترافیک اشاره کرد و افزود: در دوره‌های قبل شورا این مهم به‌عنوان یک موضوع فرعی مد نظر بوده، اما از ابتدای آغاز به کار شورای ششم، موضوع ترافیک مورد توجه و نگاه ویژه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ترافیک یک موضوع زیربنایی و عمرانی بوده و به این دلیل در این دوره زیرمجموعه این کمیسیون قرار گرفت، تصریح کرد: مردم سؤالاتی در حوزه ترافیک، حمل‌ونقل سبک، طرح ترافیک، اتوبوسرانی و غیره دارند که باید پاسخگو باشیم.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شهروندان در موضوع ترافیک انتظاراتی دارند و باید رضایت‌مندی ایجاد شود.

حیدری خواستار انجام کارهای فرهنگی در حوزه ترافیک توسط سازمان فرهنگی شهرداری شد و خاطرنشان کرد: انتظار است در حوزه مدیریت این بخش با عزم و اراده بیشتری فعالیت شود؛ رادیو شهر که در این بخش تجهیز شده است نیز می‌تواند با کمک بخش صدای سازمان صداوسیمای استان، کمک قابل توجهی در آموزش شهروندی و فرهنگ ترافیک داشته باشد.

وی آمادگی شورای اسلامی شهر برای کمک به مرکز کنترل ترافیک همدان را اعلام کرد و یادآور شد: به‌منظور بهبود وضعیت ترافیکی در شهر از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد؛ البته بسیاری از شهرها از زمان‌بندی چراغ‌های هوشمند در چهارراه‌ها به‌منظور کنترل ترافیک بهره می‌گیرند که باید این امر را نیز در دستور کار قرار دهیم.

   گلشن: 52 دوربین مرکز کنترل ترافیک در سطح شهر فعال است

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان نیز با تأکید بر اینکه این مرکز در سایر شهرها به قلب تپنده شهر معروف است، اظهار کرد: مرکز کنترل ترافیک، یک نهاد بین بخشی بوده و به 25 ارگان درون شهرداری و بیرون از شهرداری خدمات ارائه می‌دهد.

محمدعلی گلشن به فعال بودن 52 دوربین مرکز کنترل ترافیک در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این مرکز را با 36 دروبین تحویل گرفتیم که 10 دوربین نیز خاموش بود و بعد از 14 ماه اکنون 20 دوربین نیز به تعداد قبلی اضافه شده است.

وی با اشاره به رسیدن تصاویر به 490 تصویر از 190 تصویر در گذشته، بیان کرد: پایداری تصاویر به بالای 9 درصد رسیده است.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان افزود: از سال 1396 و حدود پنج سال دوربین‌های ثبت تخلف در سطح شهر غیر فعال بود که اکنون فعال شده است؛ برای فعال‌سازی هر سامانه حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شد.

گلشن با تأکید بر اینکه بودجه مرکز کنترل ترافیک باید بیش از مقدار کنونی افزایش یابد، تصریح کرد: بودجه مرکز از 600 میلیون تومان در گذشته به 6 میلیارد تومان رسیده که باید بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه 25 ارگان از ظرفیت مرکز کنترل ترافیک استفاده می‌کنند، ادامه داد: هریک از این ارگان‌ها باید سهم خود را پرداخت کنند که متأسفانه این‌گونه نیست.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان در ادامه با اشاره به ظرفیت ایجادشده رادیو شهر در این مرکز، خاطرنشان کرد: در بخش سخت‌افزاری در حوزه ترافیک خوب کار شده، اما در کار فرهنگی ضعیف هستیم و رادیو شهر یک ظرفیت مغفول‌مانده در این خصوص است.

شناسه خبر 61314