شناسه خبر:61316
1401/7/23 23:55:18
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:

سامان‌دهی مشاغل در همدان ضروری است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه به‌واسطه فعالیت برخی مشاغل در سطح شهر عارضه‌هایی به‌وجود آمده است، گفت: باید این مشاغل سامان‌دهی شود.

حمید بادامی‌نجات در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه طرح سامان‌دهی مشاغل از سوی شهرداری، اظهار کرد: به‌واسطه فعالیت برخی مشاغل در سطح شهر، عارضه‌هایی به‌وجود آمده است و باید این مشاغل سامان‌دهی شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های موجود برای رونق کسب‌وکارهای مختلف در شهر شد و گفت: موضوع ایجاد شهرک‌های صنفی و تجربه‌های موفقی همچون شهر ماشین خروجی مثبتی داشته است و باید از این تجارب در مسیر سامان‌دهی مشاغل استفاده کرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تعیین تکلیف میدان بار را یکی از خواسته‌های اصناف، مردم و شورا دانست و بیان کرد: اگر امکان ایجاد میدان بار در محل تعیین‌شده نیست، جای جدیدی برای آن درنظر گرفته شود.

بادامی‌نجات اقتصاد اول شهری را ساخت‌وساز دانست و افزود: با توجه به این موضوع اما متأسفانه مکان مناسب و متمرکزی برای عرضه مصالح ساختمانی نداریم و این مورد نیز از مطالبات آهن‌فروش‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به تولید بالای ضایعات در همدان، تصریح کرد: بارها گفته‌ایم همدان قطب تولید ضایعات در غرب کشور است و این امر به‌عنوان یک آسیب و معضل دیده می‌شود و این فرصت به یک تهدید برای شهر تبدیل شده و باید به آن توجه شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: اینکه مجموعه شهرداری به بحث سامان‌دهی مشاغل رسیده، اتفاق خوبی است و امیدواریم با ارائه یک طرح جامع و عملیاتی هرچه سریع‌تر شاهد تحقق این مهم در همدان باشیم.

شناسه خبر 61316