شناسه خبر:61324
1401/7/24 00:02:38

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی با بیان اینکه کارفرمایان تشنه جذب نیروی متخصص و کاربلد هستند گفت: شناسایی نخبگان و افراد دارای مهارت یکی از برنامه‌های دانشگاه است که با جدیت دنبال می‌شود.

علیرضا نظام آبادی در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اصلی ترین عوامل رشد و توسعه کشورهای پیشرفته استفاده از نیروی کار ماهر و متخصص در همه حوزه‌ها است، این مولفه باعث رشد کشورها شده و امروز هم این پیشرفت ادامه دارد.

وی افزود: رسالت برخی دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص و برخی نیز وظیفه پژوهش و اجرای طرح‌های مطالعاتی را بر عهده دارند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد دانشگاه‌ها در کشور و به تبع آن ظرفیت پذیرش نیز محدود بود، بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی دانشگاه‌های علمی کاربری به منظور مهارت آفرینی و مهارت افزایی فعالیت خود را آغاز کرد.

نظام آبادی بیان کرد: دانشگاه‌های علمی کاربری با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و محدود در طرح‌های فنی و پژوهش بنیان توفیقات خوبی نیز کسب کرده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های علمی کاربردی استان در بحث مقالات علمی در کشور در جایگاه مناسبی قرار گرفته و هم در بخش مهارت آموزی و هم مهارت افزایی افرادی که دارای مهارت هستند موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علمی کاربردی به وسعت ایران است؛ کشور دچار تحریم‌های شدید و ظالمانه شده و نیاز است تا برنامه‌های آموزشی به صورت داینامیک پیش بینی شود.

نظام‌آبادی با بیان اینکه مرکز جدیدی در استان راه اندازی نخواهد شد مگر به ضمانت اینکه 70 درصد فارغ التخصیلان آن مرکز وارد بازار کار شوند ادامه داد: 70 درصد آموزش در دانشگاه‌های علمی کاربردی برعکس دانشگاه‌های دیگر عملی و 30 درصد تئوری است و این کار باعث آموزش نیروی ماهر می‌شود.

وی افزود: رسالت دانشگاه علمی کاربردی که یکی از دانشگاه‌های انحصاری کشور است مهارت افزایی دانش آموختگان است؛ این مهم به اشتغال مستقیم آنها کمک شایانی می‌کند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی به دلیل وجود استقرار صنایع بزرگ و کوچک از تنوع محصولات صنعتی بی نظیری برخوردار است و نباید دچار چالش‌های صنعتی و تولیدی باشد، ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه باعث مشکلاتی در بخش صنعت شده اما کمبود نیروی متخصص و ماهر نیز بر این مشکلات افزوده است.

نظام‌آبادی اضافه کرد: نسبت شهروند به دانشجو در استان مرکزی دو برابر استان‌های دیگر است که نشان می‌دهد جوانان نخبه زیادی نیز داریم؛ باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد و نیروی ماهر و متخصص که نیاز جامعه است پرورش داد.

وی با بیان اینکه کارفرمایان تشنه جذب نیروی متخصص و کاربلد هستند ادامه داد: شناسایی نخبگان و افراد دارای مهارت و معرفی به بازار کار یکی از برنامه‌های دانشگاه است که با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: در سال جاری برای حدود 2 هزار دانشجو ظرفیت پیش‌بینی شده که یک هزار و 443 نفر معرفی شده‌اند و تاکنون 924 نفر ثبت نام کرده‌اند، درواقع 70 درصد پذیرش اعلام شده جذب شدند.

نظام‌آبادی یادآور شد: پذیرش دانشجو در سال جاری در دانشگاه‌های علمی کاربردی استان نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد افزایش داشته است.

شناسه خبر 61324