شناسه خبر:61416
1401/7/26 00:01:36
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند اعلام کرد:

کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک در شهرستان نهاوند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند درباره کمبود برخی از اقلام دارویی در سطح شهرستان گفت: درحال حاضر در حوزه سرم‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی و خوراکی کمبود وجود دارد که این کمبودها کشوری است و مختص به شهرستان نهاوند نیست.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند، غلامرضا متین در تشریح این خبر اظهار کرد: افزایش قیمت و گران شدن مواد اولیه برای تولید داروهای آنتی‌بیوتیک باعث کمبود این داروها در داروخانه‌ها شده که البته در این زمینه سازمان غذا و دارو قول تجدید نظر داده است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر دیگر مراجعه فردی و فروش بدون نسخه سرم‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی در داروخانه‌های شهرستان وجود ندارد، افزود: با توجه به کمبودهای دارویی در برخی از اقلام، توزیع آنتی بیوتیک‌های تزریقی کنترل‌شده‌تر شده و با اولویت تأمین بیمارستان‌ها و پوشش داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند ادامه داد: سهمیه‌بندی کشوری به‌خاطر عدم مدیریت توزیع و عدالت باعث نارضایتی در توزیع برخی اقلام دارویی در داروخانه‌های شهرستان شده است.

متین بیان کرد: داروها یا محدودیت دارند یا بدون محدودیت هستند که درحال حاضر داروهای دارای محدودیت که براساس سهمیه غذا و دارو به داروخانه‌ها اختصاص می‌یابد، با کمبود مواجه شده و این سهمیه‌بندی‌ها هم از دست شهرستان خارج شده است.

وی در پایان تأکید کرد: پیگیری‌هایی انجام می‌شود و به نتیجه می‌رسد و درحال حاضر هم صحبت‌هایی از توزیع سرم مطرح شده است که درحال رایزنی و پیگیری موضوع برای شهرستان و گرفتن سهمیه‌ای برای نهاوند هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

شناسه خبر 61416