شناسه خبر:61443
1401/7/27 08:18:54

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه در تراز راهبردی از فقر بانک‌های اطلاعاتی رنج می‌بریم، مطرح کرد: هیچ بانک اطلاعاتی چه در حوزه‌های مختلف مسائل علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و چه در حوزه زیرساخت‌هایی که بتواند به عنوان پیشران و زیرساختی مورد استفاده قرار گیرد، نداریم و اگر هم هست، جزیره‌ای و بی‌ارتباط با یکدیگر عمل می‌کنند.

سلمان اسماعیلی روزسه‌شنبه در نخستین کارگاه مدیریت استراتژیک شهرستان ملایر خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: نقشه راه، پیشران‌های اقتصادی ملایر و شاخص‌هایی که می‌تواند تحول و توسعه این شهرستان را رقم بزند، باید مشخص و برنامه راهبردی و استراتژیک همراه با نگاه علمی ترسیم شود.
وی با بیان اینکه در این زمینه به برنامه‌ای نیاز داریم که نخبگان شهر روی آن وفاق داشته باشند، افزود: با این کار همراهی بین جامعه علمی و دانشگاهی و جامعه اجرایی و دستگاه‌های اجرایی ما رقم می‌خورد.
اسماعیلی تصریح کرد: با این نگاه و ایده، کارگاه‌های مدیریت استراتژیک طراحی شده و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در حال اجراست و کارگاه‌های دیگری نیز در حال طراحی است.
فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: اگر بخواهیم این شهرستان متحول شود و مسیر توسعه و پیشرفت را شتابان طی کند، باید چشم‌انداز روشنی را ترسیم کنیم و برنامه‌محور باشیم.
وی برنامه‌محوری را عاملی مهم و تسهیل کننده برای رسیدن به اهداف دانست و اظهار کرد: بدون داشتن برنامه برای رسیدن به اهداف، گرفتار روزمرگی خواهیم شد. برنامه‌محوری و ترسیم چشم‌انداز، یک نقطه طلایی و موضوع مورد وفاق در تمام مکاتب مدیریتی است.
اسماعیلی تأکید کرد: یک فرمانده واحد باید بتواند اقتصاد، صنعت، کشاورزی، مسائل اجتماعی و فرهنگی و هر آنچه که زیست بهتر مردم ملایر را رقم می‌زند، شناسایی کند و به این بانک اطلاعاتی مشرف باشد و همانند یک دیده بان برنامه‌ریزی و اقدامات را ارزیابی کند.
وی با اشاره به اینکه مدیران باید از موازی‌کاری پرهیز کنند، یادآور شد: بنا داریم با وفاق و همدلی مبتنی بر برنامه و متون علمی و دستاوردهای تجربی حرکت کرده و با هماهنگی، همراهی و مشارکت بخش علمی، دانشگاهیان، نخبگان و همه دلسوزان این مسیر امیدآفرین را که شروع شده، به سرعت ادامه دهیم و مردم طعم شیرین این تعهد را بچشند.

شناسه خبر 61443