شناسه خبر:61479
1401/7/27 09:06:32

سپهرغرب، گروه ورزشی: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: هم‌زمان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، بیش از 350 ویژه‌برنامه ورزشی در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

حامد جولایی روز سه‌شنبه اظهار کرد: دستگاه ورزش و جوانان کردستان در این هفته با همکاری هیئت‌های ورزشی و همچنین بهره‌گیری از توان و تجهیزات دیگر نهادها، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را در سراسر استان برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه این هفته فرصت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ تحرک و ورزش در استان است، افزود: اداره کل ورزش و جوانان کردستان با برجسته کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی در این هفته، سعی خواهد کرد تا ورزش کردن به‌عنوان یک امر ضروری در میان اذهان و افکار افراد جامعه جای بگیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: از سوی وزارتخانه، شعار امسال هفته تربیت بدنی «ورزش، همبستگی ملی و ایران قوی» تعیین شده که به‌خوبی اهمیت فعالیت‌های ورزشی را در جهت پیشبرد اهدافی همچون سلامت و اقتدار جامعه ایرانی نمایان کرده است و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا جلوه‌های مؤثر شعار مذکور در برنامه‌های این اداره کل تبلور پیدا کند.
جولایی ادامه داد: افتتاح دو پروژه در حوزه ورزش و جوانان، دیدار با خانواده‌های شهدای ورزشکار و تجلیل از فرزندان شهدای کارکنان ورزش و جوانان استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جماعت شهرهای مختلف در راستای ترویج فرهنگ ورزش و تحرک، برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی در سطح استان با شعار هفته تربیت بدنی امسال و برگزاری همایش پیاده‌روی ویژه ورزشکاران، ازجمله برنامه‌های هفته تربیت بدنی است.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بازدید از دفاتر خبرگزاری‌های استان، حضور کارشناسان حوزه ورزش این اداره کل در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان، تجلیل و تکریم ورزشکاران جانباز و معلول استان، حضور کارشناسان ورزش در نماز جمعه و سخنرانی درخصوص اهمیت فعالیت‌های بدنی و ورزش در سلامتی افراد و جامعه را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
در تقویم کشورمان 26 مهرماه تا دوم آبان‌ماه با عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نام‌گذاری شده است.
درحال حاضر حدود 64 هزار ورزشکار در قالب 48 هیئت ورزشی استانی و 360 هیئت شهرستانی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

شناسه خبر 61479