شناسه خبر:61541
1401/7/30 08:51:46

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: بخش جدید دیالیز شهرستان نهاوند در بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی به‌زودی افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامرضا متین اظهار کرد: این بخش شامل 18 تخت و یک تخت ایزوله همراه با تجهیزات لازم و نیروی انسانی مورد نیاز است و احداث بخش جدید دیالیز با تجهیزات و امکانات به‌روزتر یک خبر خوب و خوشایند برای مردم شهرستان و خصوصاً برای بیماران دیالیزی نهاوند است.
وی افزود: در ابتدای تأسیس بیمارستان آیت‌الله علمیرادیان نهاوند بخش دیالیز در این شهرستان وجود نداشت و بیماران دیالیزی این شهرستان سرگردان و مجبور بودند برای دیالیز به شهرهای مجاور مراجعه کنند.
متین ادامه داد: بعد از گذشت چندسال و با افزایش تعداد بیماران دیالیزی در شهرستان قسمتی از فضای بیمارستان آیت‌الله‌ علیمرادیان را به‌عنوان بخش دیالیز تجهیز کردند، اما این بخش چون بعد به مجموعه این بیمارستان اضافه شد، از ابتدا دارای نقایصی بود و فضای خیلی مناسبی برای بیماران این بخش نیست.
وی تصریح کرد: بیماران دیالیزی ازنظر روحی و روانی بسیار آسیب‌پذیر و مجبور هستند حدود 14 الی 15 ساعت در هفته از عمرشان را در بخش دیالیز سپری کنند و فضای کنونی این بخش در شأن این بیماران نیست.

شناسه خبر 61541