شناسه خبر:61544
1401/7/30 08:56:16

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: تاکنون زمین برای چهار هزار نفر از مجموع هفت‌ هزار نفری که واریز وجه داشته‌اند، جانمایی شده است و مابقی افراد نیز ظرف هفته آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش روز پنجشنبه سپهرغرب از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای مسکن استان همدان اظهار کرد: با توافق‌های صورت‌گرفته 300 هکتار زمین در همدان به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه صدور پروانه برای متقاضیان با یک مبلغ ثابت تعیین تکلیف شده است تا هزینه ساخت‌وساز برای آن‌ها کاهش پیدا کند، تصریح کرد: پس از نهایی شدن زمین‌ها، تعیین تکلیف 15 هزار واحد مسکونی در همدان در دستور کار قرار دارد.
استاندار همدان با اشاره به اینکه در این جلسه زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرها به‌صورت نهایی تعیین تکلیف شده و برخی دیگر نیز درحال عقد قرارداد هستند.
قاسمی‌فرزاد افزود: نگاه ما این است در اکثر شهرها تا جایی که امکان دارد، قطعات زمین را به متقاضیان واگذار کنیم تا با تسهیلات تعیین‌شده آن را بسازند.
وی تصریح کرد: با تأسی از رئیس‌جمهور و سیاست‌های کلی دولت سیزدهم، هدف ما در تأمین مسکن، همراهی و کمک مؤثر به مردم است.
121 هزار نفر در استان همدان به‌عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت‌نام وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی کرده‌اند که نزدیک به 90 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند.

شناسه خبر 61544