شناسه خبر:61595
1401/8/1 00:09:10
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

شهرداری همدان، ظرفیت ورزش محلات را احیا کند

سپهرغرب، گروه خبر: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ورزش محلات یک ظرفیت قابل توجه بود و نباید اصل آن تعطیل می‌شد، گفت: درخواست داریم شهرداری به این مهم توجه داشته و احیای ورزش محلات را به‌طور جد دنبال کند.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی در صحن شورا با تبریک فرا رسیدن روز تربیت بدنی، اظهار کرد: این روز بر ورزشکاران، ورزش‌دوستان و اهالی ورزش مبارک باد.

وی با بیان اینکه ورزش محلات یک ظرفیت قابل توجه بود و نباید اصل آن تعطیل می‌شد، گفت: درخواست داریم شهرداری به این مهم توجه داشته و احیای ورزش محلات را به‌طور جد دنبال کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: همگانی کردن ورزش و توسعه ورزش محلات و ورزش‌های بومی و محلی، اقدامی به‌جا در راستای سالم‌سازی جامعه در ابعاد مختلف و زمینه‌ساز بهره‌مندی تمام اقشار از خدمات ورزشی شهرداری است.

صفری‌افلاکی با تأکید بر اینکه سلامت جسمی و روحی افراد جامعه باید در اولویت قرار گیرد و تأکیدات رهبری نیز بر ورزش همگانی ناظر بر سلامتی و نشاط آحاد جامعه است، افزود: نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه است و با توجه به این مهم، فراهم‌سازی زمینه سلامت آنها نیز برعهده متولیان این امر بوده و شهرداری دراین‌باره تکالیف قانونی دارد.

وی تصریح کرد: تأکید ما بر اجرای سیاست‌های ورزشی مصوب در شورای ششم است که چند ماه پیش ابلاغ شده، اما توجهی به آن نمی‌شود.

   علی‌اکبر نظری: بوعلی‌سینا، ظرفیتی بزرگ در احیای فرهنگ ایرانی اسلامی است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی با بیان اینکه برای احیای فرهنگ ایرانی اسلامی باید تلاش کرد، یادآور شد: در این خصوص به‌ویژه در بُعد فرهنگی و در کشورهایی همچون تاجیکستان، ازبکستان و حتی افغانستان باید اقدامات اثربخشی داشته باشیم.

علی‌اکبر نظری با تأکید بر اینکه از ظرفیت بوعلی‌سینا در این راستا به‌طور ویژه استفاده کنیم، تصریح کرد: بوعلی‌سینا از چهره‌های شناخته‌شده در دنیا است که استفاده از این ظرفیت می‌تواند آورده‌های بسیاری برای کشور و به‌طور خاص برای همدان داشته باشد.

وی بحث خواهرخواندگی همدان با بخارا را یکی از اقدامات مؤثر دانست و ادامه داد: همدان مدفن این دانشمند بزرگ و بخارا (افشنه) زادگاه این طبیب حاذق است و بحث خواهرخواندگی این دو شهر اتفاق مبارکی خواهد بود.

   سعید نظری: توسعه علمی از مزایای خواهرخواندگی با سایر شهرها است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در بحث خواهرخواندگی بین دو شهر اتفاقات بسیار خوبی به‌ویژه در حوزه‌های علمی و دانشگاهی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: ازجمله این اتفاقات مبارک تبادل دانشجو است.

سعید نظری با اشاره به عدم انجام اقدامات مؤثر در بحث خواهرخواندگی با سایر شهرها در همدان طی سالیان گذشته، یادآور شد: در سال‌های قبل اتفاقات چشمگیر و قابل توجهی در این خصوص رخ نداده که جای تأسف است.

وی با ابراز امیدواری در نتیجه‌بخشی خواهرخواندگی با شهر بخارا، اظهار کرد: امید است در این دوره شورا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

   حیدری: هدف از خواهرخواندگی‌ها، گسترش تبادلات و ارتباطات بین‌المللی باشد و نه جهانگردی مدیران

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اعلام موضوع خواهرخواندگی با شهر کربلا، بیان کرد: این موضوع یا باید به نتیجه برسد و یا اینکه درصورت عدم نتیجه‌بخشی، نباید اعلام می‌شد.

مهدی حیدری با بیان اینکه اکنون سؤال این است که داستان خواهرخواندگی همدان و شهر کربلا به کجا رسیده است؟ افزود: موضوع خواهرخواندگی بین شهرها با هدف توسعه تبادلات و ارتباطات بین‌المللی مدیریت شهری خوب است.

وی با تأکید بر اینکه تنها صرف انعقاد خواهرخواندگی با یک شهر و عدم انجام اقدامات مؤثر در این راستا درست نیست، تصریح کرد: امید است این خواهرخواندگی با سایر شهرها در داخل و خارج از کشور دستاوردهایی در حوزه‌های مختلف برای همدان داشته باشد.

شناسه خبر 61595