شناسه خبر:61598
1401/8/1 00:13:14

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شهرداری منطقه یک همدان ابراز کرد: شهرداری منطقه یک همدان، پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک است و نخستین پروانه شهرسازی الکترونیک در کمتر از یک ماه صادر شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، مهرداد خورشیدوند گفت: پس از اجرای سیستم یکپارچه شهرداری همدان که در تابستان سال جاری رقم خورد، شهرداری منطقه یک همدان پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک شد و نخستین پروانه شهرسازی الکترونیک در کمتر از یک ماه صادر شد.

خورشیدوند اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پروژه سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، کاهش حجم ارباب رجوع، سهولت امور شهروندان و همچنین افزایش دقت و سرعت در کار کارمندان حوزه‌های درآمد، شهرسازی و نوسازی و غیره است.

این مقام مسئول افزود: با خودکارسازی فرآیندها علاوه‌بر ساده‌سازی ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی، شاهد کاهش کاغذبازی‌های اداری و ایجاد شفافیت خواهیم بود.

سرپرست منطقه یک شهرداری همدان در ادامه به اهمیت این پروژه پرداخت و عنوان کرد: اجرای این رویه باعث رضایتمندی شهروندان خواهد شد و همچنین از این به بعد تمامی شهروندان می‌توانند خدمات را به‌صورت برخط و سریع دریافت کنند.

خورشیدوند دیگر مزایای اجرای این پروژه را ارائه خدمات به‌صورت شبانه‌روزی دانست و گفت: امکان ثبت درخواست، دریافت پاسخ الکترونیکی، تشکیل آرشیو الکترونیک، جلوگیری از جعل مکاتبات، امکان نظارت دقیق، دورکاری کارکنان، الکترونیکی شدن استعلامات دفترخانه‌ها، ادارات و بانک‌ها وجود دارد که باعث جلوگیری از سردرگمی شهروندان و افزایش رضایتمندی در سطح جامعه می‌شود.

خورشیدوند حمایت‌های سیدمسعود حسینی شهردار شهر همدان را از عوامل مهم در اجرایی شدن این پروژه دانست و افزود: زحمات سازمان فاوا، معاونت شهرسازی و تمامی کارکنان شهرداری منطقه یک در راستای اجرایی شدن این پروژه، قابل تقدیر است.

سرپرست منطقه یک شهرداری همدان عنوان کرد: قطعاً اجرای این پروژه مهم باعث پیشرفت هرچه بیشتر شهر همدان و افزایش سطح ارائه خدمات‌ به شهروندان عزیز می‌شود.

شناسه خبر 61598