شناسه خبر:61604
1401/8/1 00:22:42

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست محیط زیست ایلام گفت: از آغاز فصل مهاجرت پرندگان تاکنون، بیش از دو هزار قطعه پرنده به زیستگاه‌ها و تالاب‌های شهرستان ایوان وارد شده‌اند.

علیرضا محمدی گفت: از آغاز فصل مهاجرت پرندگان تاکنون، بیش از دو هزار قطعه پرنده به زیستگاه‌ها و تالاب‌های شهرستان ایوان وارد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین گونه این پرندگان باکلان، چنگل، انواع اردک و حواصیل است افرود: این پرندگان از مناطق مختلف از جمله نواحی عرض شمالی، آسیای مرکزی و حتی سیبری به این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

سرپرست محیط زیست ایلام گفت: این روزها طبیعت شهرستان ایوان با سخاوت، پذیرای پرندگان مهاجر است، این پرندگان که از راه‌های دور، تالاب‌ها و زیستگاه‌های شهرستان ایوان را برای زمستان گذرانی انتخاب کردند، تا اواخر دی‌ماه، مهمان این شهرستان هستند.

محمدی ادامه داد: شهرستان ایوان با وجود تالاب‌های زیادی که دارد، یکی از مقصدهای اصلی پرندگان مهاجر در تمامی فصول سال به خصوص زمستان است.

وی تصریح‌کرد: محیط بانان نیز در قالب تیم‌های دو و سه نفره روزانه از پرندگان سرکشی و از آغاز فصل مهاجرت تاکنون گشت‌های کنترلی و حفاظتی تشکیل داده و این پرندگان به طور مرتب تحت نظارت محیط بانان هستند.

 

شناسه خبر 61604