شناسه خبر:61610
1401/8/1 00:43:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه گفت: رودخانه قره‌سو و آبشوران کرمانشاه برای فصل بارندگی لایروبی می‌شود.

غلامرضا شهبازی با اشاره به شروع فصل بارندگی‌ها، اظهار کرد: از یک ماه گذشته و با آغاز فصل پاییز هنوز بارندگی رخ نداده، اما براساس روال همیشگی تمامی دستگاه‌های مربوطه و همچنین نیروهای امدادی آتش‌نشانی، هلال‌احمر و راهداری در آستانه شروع فصل بارندگی در حالت آماده‌باش خواهند بود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها اگرچه بارندگی خاصی برای استان فعلاً مشخص نشده، اما اقدامات اولیه برای مقابله با هرگونه وقایع باید مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه به همکاری دستگاه‌ها برای اقدامات مربوط به فصل بارندگی‌ها اشاره و تصریح کرد: لایروبی رودخانه‌ها، پاک‌سازی کانال‌ها و جوی‌ها از اقدامات مهمی است که در ابتدای کار با همکاری دستگاه‌ها ازجمله آب منطقه‌ای و شهرداری مورد توجه و در دستور کار قرار گرفته است.

شهبازی ادامه داد: لایروبی رودخانه‌های آبشوران و قره‌سو به منظور جلوگیری از سیل و تخریب در فصل بارندگی‌ها امری ضروری بوده که با توجه به سابقه آن‌ها در بروز سیلاب‌ها، اقدامات نام‌برده از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: تنگه کنشت یکی از محدوده‌های در معرض خطر سیلاب و مشکلات احتمالی وقوع بارندگی است که برای جلوگیری از سرریز شدن سیلاب‌های گل‌آلود به‌دلیل نزدیکی به کوه، اقداماتی مانند ایجاد سیل‌بند و عملیات آبخوان‌داری از سوی منابع طبیعی انجام گرفته تا امسال شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

مدیرکل بحران استان کرمانشاه با اشاره به آب‌گرفتگی‌های معابر در استان کرمانشاه طی فصل بارندگی، مطرح کرد: در سال 1396 طرح جامع دفع و هدایت آب‌های معابر در کرمانشاه توسط شهرداری کرمانشاه در دستور کار اجرایی با اعتبار 90 میلیارد تومانی قرار گرفت که محدودیت در اعتبار مانعی بر سر راه این عمل بود.

شناسه خبر 61610