شناسه خبر:61659
1401/8/2 09:22:14

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: کلینیک‌های تخصصی وابسته به سازمان بهزیستی به دانش‌آموزان نیازمند خدمات توانبخشی رایگان ارائه می‌دهند.

طالب محمدی اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین اداره آموزش و پرورش استثنایی و اداره کل بهزیستی استان با هدف گسترش همکاری دوجانبه در فعالیت‌های آموزشی، توانبخشی و حمایتی در چارچوب قوانین و مقررات منعقد شد.
وی با تأکید بر تقویت همکاری بین‌بخشی در راستای ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، درمانی و حمایتی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: دو ارگان آموزش وپرورش استثنایی و بهزیستی می‌توانند بیشترین همکاری را ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داشته باشند.
وی درباره نکات مهم تفاهم‌نامه همکاری که در اداره کل بهزیستی استان امضا شد، گفت: خرید ارتز (وسایل کمکی) و پروتز (اعضای مصنوعی) برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به‌صورت رایگان در مراکز زیرپوشش بهزیستی انجام می‌گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه وسایل کمک توانبخشی ازجمله نیازهای اولیه افراد دارای معلولیت برای دستیابی به حداکثر سطح استقلال فردی، حرفه‌ای و بالا بردن سطح مشارکت اجتماعی این افراد است، خاطر نشان کرد: کلینیک‌های تخصصی وابسته به سازمان بهزیستی به دانش‌آموزان نیازمند خدمات توانبخشی رایگان ارائه می‌دهند.
محمدی گفت: خدمات تجویز سمعک، تجویز عینک، قالب‌گیری سمعک، خدمات کلینیکی وتخصصی بینایی، شنوایی و فیزیوتراپی به دانش‌آموزان ارجاع بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به مدارس استثنایی در مراکز وابسته به بهزیستی رایگان انجام می‌شود.
وی افزود: آموزش وپرورش استثنایی در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت سایر ارگان‌ها روند خدمت‌رسانی بهتر به جامعه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را تسهیل و تسریع بخشد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه طرح خدمات حمایتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را در راستای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه کمی و کیفی آموزشی، پرورشی و توانبخشی اجرا می‌کند.

شناسه خبر 61659