شناسه خبر:61765
1401/8/4 09:13:59
نماینده مردم قصر شیرین، سرپل‌ ذهاب و گیلانغرب در مجلس:

حق مناطق جنگی برای 6 استان مرزی کشور مجدداً برقرار شد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم قصر شیرین، سرپل‌ ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت فوق‌العاده مناطق جنگی برای کارکنان شاغل دولت در 6 استان مرزی کشور به‌طور مجدد برقرار شد.

«شهریار حیدری» روز سه‌شنبه افزود: موضوع فوق‌العاده مناطق جنگی در اجرای ماده 91 قانون دیوان امروز در هیئت عمومی مطرح و با نقض رأی قبلی مجدداً فوق‌العاده مناطق جنگی به کارکنان شاغل در هفت استان مرزی پرداخت می‌شود.
وی این استان‌ها را شامل کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و بوشهر بیان کرد و گفت: این مهم با پیگیری‌های مستمر نمایندگان و رایزنی با دیوان صورت گرفت که در راستای این مهم بازهم شاهد پرداخت حق مناطق جنگی در احکام کارکنان شاغل در این استان‌ها خواهیم بود.
نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اخیراً سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به استناد به رأی یک مرجع قضائی دیوان عدالت اداری، دریافت این حقوق را غیر قانونی دانسته و طی بخشنامه‌ای به تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی از آن‌ها خواسته بود این ارقام از دریافتی‌ها حذف شود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته این مطالبه اصلی و حق کارکنان شاغل استان‌های مرزی درگیر جنگ بازهم محقق شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه چهارشنبه 20 مهرماه دو فوریت استفساریه‌ای را به تصویب رساندند که درصورت تصویب نهایی آن فوق‌العاده شغل مناطق جنگی باید مجدداً پرداخت شود.
نمایندگان با 175 رأی موافق، 20 رأی مخالف، چهار رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در مجلس دو فوریت این استفساریه را به تصویب رساندند.
متن کامل استفساریه به شرح زیر است:
‌آیا فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (112) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین‌شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند؟
پاسخ:
بلی. فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (112) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین‌شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند.
علاوه‌بر این طبق ماده112 به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس:
ث- سازمان برنامه بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور موظف هستند اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق‌العاده‌ پیش‌بینی‌شده در بند (1)‌ ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال نخست اجرای قانون برنامه تأمین و اعمال کنند.
ج- سازمان برنامه بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف هستند نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سال 1376 سازمان امور اداری و استخدامی کشور از سال دوم اجرای قانون برنامه اقدام کنند.

شناسه خبر 61765