شناسه خبر:61805
1401/8/5 09:36:28

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان اعلام کرد: اخبار شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های بیگانه مبنی بر حضور چهره‌های ورزشی و هنری شاخص در سقز برای شرکت در مراسم چهلم مهسا امینی کذب است.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه اظهار کرد: برخی رسانه‌های معاند از چندروز گذشته دنبال التهاب‌آفرینی در شهر سقز هستند و با وجود فضاسازی سنگین رسانه‌ای دشمن در سقز، به دلیل هوشیاری مردم مشکل خاصی در این شهر نداریم.
وی اعلام کرد: اخبار شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های بیگانه مبنی بر حضور چهره‌های ورزشی و هنری شاخص در سقز برای شرکت در مراسم چهلم مهسا امینی کذب است.
استاندار کردستان تصریح کرد: موضوع برگزاری مراسم چهلم مرحومه مهسا امینی هم منتفی شد چون خانواده وی اعلام کرده‌اند که چنین مراسمی ندارند.
زارعی‌کوشا در ادامه با اشاره به اینکه موضوع فوت خانم امینی که تاکنون به‌عنوان یک ابزار و بهانه مورد سوءاستفاده دشمن و رسانه‌های آنان قرار گرفته افزود: اکنون نیز سعی داشتند چهلمین روز فوت این مرحومه را بهانه‌ای برای ایجاد التهاب مجدد قرار دهند اما وضعیت استان خوشبختانه کاملاً باثبات و پایدار است و مردم هم از شلوغی‌ها و ایجاد مزاحمت برای زندگی و کسب و کارشان خسته شده‌اند.
وی ادامه داد: اخبار منتشرشده مبنی بر بسته بودن راه‌های ورودی و خروجی شهر سقز کاملاً کذب است و حقیقیت ندارد و تردد به این شهر در جریان است و مشکلی در این زمینه هم گزارش نشده است.
استاندار کردستان در مورد وضعیت اینترنت در سقز هم گفت که اینترنت این شهر تاکنون مشکلی نداشته و برقرار است.
زارعی‌کوشا همچنین اعزام نیرو از شهرهای دیگر به سقز را نادرست خواند و افزود: باوجود التهاب‌آفرینی رسانه‌ها، در حال حاضر مسئله یا مشکلی در استان نداریم و نیروهای امنیتی تمام شهرستان‌ها طبق روال عادی برای حفظ امنیت مردم در آمادگی هستند.
وی در پایان توصیه کرد که مردم عزیز کشورمان اخبار و اطلاعات استان را از رسانه‌های رسمی دریافت کنند و تحت تأثیر القائات و اخبار نادرست رسانه‌هایی که دلسوز مردم و کشور نیستند قرار نگیرند.

شناسه خبر 61805