شناسه خبر:61846
1401/8/7 09:11:08

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان گفت: مراقبت از میدان جنگ رسانه‌ای امروز و فریب نخوردن از دشمنان از مصادیق تقواست.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه از مصادیق تقوا در جامعه امروز مراقبت از فریب‌های رسانه‌ای است اظهار کرد: مراقبت از میدان جنگ رسانه‌ای امروز و فریب نخوردن از دشمنان از مصادیق تقواست.
وی با اشاره به اینکه در خوارج هم افراد اهل نماز و روزه و قرآن بودند اما توسط شمشیر علی(ع) به جهنم رفتند افزود: در مسائل اجتماعی و سیاسی انسان باید مراقبت داشته و بصیرت داشته باشد.
امام جمعه همدان با بیان اینکه شعارهایی که تحت عنوان آزادی و با ماهیت فمینیستی داده می‌شود تحت عنوان حقوق زن منشأ غربی دارد تصریح کرد: سرمنشأ غرب مسائل اومانیستی است و بنیان آن بر انکار خدا، معنویت و معاد است.
وی با اشاره نقاطع ضعف تمدن غربی است افزود: بنا بر اساس تعابیر حضرت امیرالمومنین علی(ع) باید مراقب بود که تحرک انسان ناشی از دعوت شیطان نباشد.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه رسانه‌های دشمن در حال دعوت به نزاع اجتماعی و آشوب است تصریح کرد: باید مراقب بود که بر اساس دعوت و فریب دشمن تحرک نداشته باشیم، ما ملتی بزرگ و متمدن هستیم و باید راهکارها را شناسایی و برای حل مشکلماتمان وارد میدان گفت‌وگو شویم، البته طبیعی است که افراد بی‌منطق فحاشی می‌کنند.
وی با بیان اینکه شنیدن الفاظ رکیک در محیط‌های علمی شرم‌آور است ادامه داد: ما امروز نیاز داریم که مودبانه با هم گفت‌وگو کنیم و اگر اعتراض داریم مودبانه و در فضای علمی باید آن را بیان کنیم.
امام جمعه همدان با بیان اینکه اعتراض نباید بر اساس دعوت دشمن باشد به طوری که او مدیریت و برنامه‌ریزی کند خاطرنشان کرد: دشمن نباید برنامه اغتشاش تدوین کند و شما بازیگر او شوید، این موضوع مراقبت نیاز دارد.
وی گفت: در طول یک ماه، چهل روز گذشته که کشور دچار آشوب‌ است، چه ثمره‌ای به دنبال داشته؟ این مسائلی که اتفاق افتاده مشکلات اقتصادی ما را کم کرده است؟ اشتغال ایجاد کرده است؟ معیشت مردم را درست کرده و یا باعث ایجاد بستر ناامنی است؟
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه این اغتشاشات که در کشور ایجاد می‌شود، باعث ایجاد بستر ناامنی و مشکلات اقتصادی بیشتری شده است اظهار کرد: دولتی که تلاش می‌کند و مشغول حل مشکلات اقتصادی است، درگیر امور جزئی می‌شود و اتفاقاً دشمن هم دنبال این قضیه است.
وی در ادامه با بیان اینکه شهادت هموطنان عزیز ما در بارگاه مقدس شاهچراغ(ع) اندوه بزرگی است، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی گفت: همه باید بدانند تروریست وقتی دست به کشتار می‌زند رگبار را روی همه می‌بندد، دیگر فرقی نمی‌کند آن فرد در سیستان است یا کردستان، اهل سنت است یا شیعه، باحجاب باشد یا بی‌حجاب، آن تروریست تفکیک نمی‌کند و فرقی برایش نمی‌کند افرادی که به شهادت می‌رسند طرفدار نظام هستند یا مخالف نظام.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن، می‌بیند که ایران قوی مانع سلطه‌طلبی اوست تصریح کرد: دشمن به معنای واقعی کلمه نیاز دارند که طراحی و برنامه‌ریزی کند تا ایران قوی را متوقف کند.
وی با بیان اینکه در نگاه مستکبران و سلطه‌طلب‌ها، همه کشورها باید گاو شیرده باشند ادامه داد: دشمن نیاز به آشوب‌ دارد تا سلطه خود را ادامه دهد زیرا آنها نمی‌خواهند هیچ کشور قوی ایجاد شود.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه ایران یک کشور بزرگ است و قدم‌های بزرگی برداشته البته باید مشکلات را برطرف کنیم خاطرنشان کرد: باید از افرادی که در حوادث اخیر سکوت کردند گلایه کرد، عده‌ای که هر وقت منافع آنها حکم می‌کند موضع می‌گیرند، مسأله اینها زن یا آزادی نیست، بلکه دنبال منافع خودشان هستند.
وی با بیان اینکه کجایند افرادی که مدعی حقوق بشر هستند وقتی این فاجعه در حرم حضرت شاهچراغ(ع) رخ داد؟ گفت: آیا آنها هموطن ما نبودند، کودک یک ساله‌ای که به شهادت رسید، حق بشری ندارند؟ برخی‌ها زبان و قلمشان وقتی به حرکت در می‌آید که به تقویت شیطان منجر شود.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برخی وقتی سخن می‌گویند که بتوانند دشمن را تقویت کنند اظهار کرد: این افراد وقتی سخن می‌گویند که جبهه نفاق را تقویت کنند و گاهی انسان به عقل برخی از افراد شک می‌کند که اظهارات کودکانه مطرح می‌کنند که کار خودشان بوده است.
وی با بیان اینکه عموم مردم ما این فاجعه را محکوم کردند افزود: به صورت ویژه از علمای اهل سنت که این اتفاق را محکوم کردند، باید تشکر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی خطاب به مسئولان به ویژه قوه قضایه گفت: مشروعیت مسئولان ما در اجرای حدود الهی است و مسئولی در جمهوری اسلامی مشروع است که اعمال قانون کند و اجرای حدود الهی را انجام دهد، البته باید با مردم مدارا کرد، با جوانی که به خاطر عملکرد برخی از دچار شبهه شده مدارا کرد و با جوانی که دغدغه آینده دارد، ابهام دارد و سئوال دارد باید مدارا کرد و این درسته است اما با کسی که ناامنی ایجاد می‌کند، تهدید می‌کند، مردم را اذیت می‌کند، چادر از سر بر می‌دارد، قرآن آتش می‌زند، به اماکن مقدس حمله می‌کند نباید مدارا کرد.
وی افزود: اگر مسئولان در چنین مواردی با کسانی که خشونت تولید می‌کنند مدارا کند، خشونت توسعه پیدا می‌کند و دامن همه افراد را در جامعه می‌گیرد، بنابراین باید آشوبگر و البته مفسدان اقتصادی برخورد قاطعی شود.
امام جمعه همدان با بیان اینکه باید با افرادی که شبهه دارند، ابهامی دارند و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری با هیجان ورود کردند باید مدارا شود ادامه داد: اگر با کسانی که دارند جریان خشونت را در کشور تقویت می‌کنند، مماشات کنیم اغتشاش‌ها بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دشمن بداند کشور ما سابقه این موارد را زیاد دارد خاطرنشان کرد: کشور ما 17 هزار شهید ترور دارد و در سال 1360 که اوایل انقلاب بود، در خیابان‌های تهران در دانشگاه‌ تهران جریان نفاق نیروی زیادی داشت و جوانان و جریان انقلابی را می‌زدند اما این اتفاقات باعث شد که کشور یک درخت تنومند شود.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه تجزیه و براندازی این کشور خواب آشفته‌ای است که هیچگاه تعبیر نمی‌شود گفت: دشمنان ما دلهایشان متفرق، اهدافشان متشتت و حالاتشان متغیر است.
وی با بیان اینکه نظام ما حق است و راهی که امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند، حق است اظهار کرد: مسیر ما، مسیر درستی است و در این مسیر دچار تردید و تشتت در اهداف نمی‌شویم، دل‌های ما در طی این مسیر حق واحد است.
امام جمعه همدان افزود: در طی این مسیر حق، مشکلات اقتصادی داریم به تبعیض‌ها اعتراض داریم و طبیعی است نمی‌توانیم فساد را در مسیر حق ببینیم اما راه حل مشکلات ما در اغتشاش و آشوب نبوده و نیست.
ادامه مطلب را در سایت روزنامه سپهرغرب به نشانی  مطالعه کنید.

شناسه خبر 61846