شناسه خبر:61889
1401/8/8 00:23:27

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام با ابراز رضایت از محیط آموزشی و فعالیت‌های مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام گفت: این مرکز الگو و پیش‌قراول سایر مراکز آموزشی علمی کاربردی استان در عرصه مهارت آموزی است.

منصور احمدی در بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام ضمن تقدیر از بهینه‌سازی فضا و استقرار تجهیزات آموزشی در این مرکز، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی رسالت‌های مشترک آموزشی به‌خصوص در مؤلفه مهم مهارت‌آموزی دارند و جهاد دانشگاهی در این حوزه خوب درخشیده است و انتظار می‌رود بهتر از سایر شعبات علمی کاربردی عمل کرده و تبدیل به برند در بخش مهارت‌آموزی شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با فعالیت در حوزه اشتغال به‌خصوص رشد و تکثیر گیاهان دارویی و همچنین رشته‌های مهارتی دیگر در مرکز علمی کاربردی می‌تواند به خوبی در زمینه ایجاد شغل ایفای نقش کند، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت‌های مختلفی که در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی دارد می‌تواند با ارائه طرح و برنامه‌های نوآورانه به‌ویژه در جذب رشته‌های تحصیلی علمی کاربردی زمینه‌ی تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را بیش از گذشته فراهم سازد.

وی بر رشد و ارتقای مرکز نوآوری آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام تاکید کرد و گفت: این مرکز الگو و پیش‌قراول سایر مراکز آموزشی علمی کاربردی استان در عرصه مهارت آموزی است و مشکلاتی که در دیگر مراکز است اینجا وجود ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام نیز اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال احداث مجموعه‌ای متفاوت از سایر دانشگاه‌ها نیست بلکه براساس کمبودهایی که در جامعه وجود دارد به دنبال راه‌اندازی رشته‌های مهارتی و ایجاد شغل است.

سید غلامرضا حسینی، افزود: جهاد دانشگاهی واحد ایلام با راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان در استان و حمایت و پرورش ایده‌ها در جهت ایجاد شغل‌های نوظهور، راه‌اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی، خانه خلاق و نوآوری ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان و هدایت آن‌ها به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های نو و جدیدی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام در حال تدریس است که با در نظر گرفتن اینکه بیشتر این دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند، با راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری فضای مناسبی برای پرورش ایده‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان و اشتغال آن‌ها فراهم شده است.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در محیط دانشگاه تصریح کرد: پس از گذر از مقوله‌ ویروس منحوس کرونا با برنامه‌ریزی‌های خاص در حوزه فرهنگی سعی می‌شود در ایجاد نشاط و پویایی دانشجویان در سال تحصیلی پیش رو گام‌های مؤثری برداشته شود.

شهریار رستمی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام نیز با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی با برگزاری برنامه‌هایی مانند مناظرات دانشجویی، گفتمان‌سازی، نشست‌های تخصصی، علمی و دانشگاهی، تریبون آزاد، همچنین انجام نظرسنجی در مرکز افکارسنجی دانشجویان و خبرگزاری ایسنا سعی در حفظ ماهیت فرهنگی جهاد دانشگاهی داشته‌ و در این زمینه پیش‌رو بوده است، اظهار کرد: با توجه به حضوری شدن کلاس‌های آموزشی و گذر از دوران شیوع ویروس کرونا اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مرکز تقویت می‌شود.

در این دیدار کارکنان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام نکته نظرات و پیشنهادهای خود را در راستای تقویت و بهبود برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز مطرح کردند.

شناسه خبر 61889