شناسه خبر:61926
1401/8/9 08:58:56
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان خبر داد:

برگزاری بیست‌ویکمین نمایشگاه کودک و نوجوان 8 تا 13 آبان‌ماه در همدان

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان از برگزاری بیست‌ویکمین نمایشگاه کودک و نوجوان در همدان از هشت تا 13 آبان‌ماه خبر داد و گفت: این برنامه از ساعت 10 صبح تا 20 شب برگزار خواهد شد؛ همچنین در این نمایشگاه از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی برای رفت‌وآمد مردم استفاده خواهد شد.

محمد بداغی روز شنبه هفتم آبان‌ماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار شد، تصریح کرد: نمایشگاه کودک و نوجوان در قالب نمایشگاه عمومی برگزار خواهد شد که همه غرفه‌های آن متعلق به استان همدان است.
وی با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه اداراتی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی و اداره آموزش‌وپرورش همکاری داشته‌اند، اظهار کرد: این ادارات علاوه‌بر مشاوره دادن به والدین، برای کودکان و نوجوانان مسابقاتی در حوزه‌های مختلف برگزار خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان درخصوص محصولات و خدمات ارائه‌شده در این نمایشگاه تصریح کرد: در این نمایشگاه محصولاتی چون کتاب کودک و نوجوان، اسباب بازی، بازی‌های فکری و اتاق بازی (که یک محیط شاد برای بازی کودکان است) داریم.
وی از 23 عنوان نمایشگاه برای سال جدید در همدان خبر داد و افزود: این نمایشگاه‌ها که از سوی شرکت پیش‌بینی شده‌اند شامل نمایشگاه اقوام ایرانی، فرش دستباف، شب یلدا و لوستر است که برنامه‌ریزی شده در سال جاری برگزار شوند.
   صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد استان
بداغی با بیان اینکه ارتباط نمایشگاه بین‌المللی با مجموعه‌های دولتی و رسانه‌ها دوسویه برنامه‌ریزی شده است، گفت: این ارتباط از آن جهت مهم است که صنعت نمایشگاهی هر استان ویترین اقتصادی آن بوده که توانمندی‌ها و ظرفیت استان را در سطح منطقه و ملی ارتقا می‌دهد که ما به دنبال این ارتقا در استان همدان هستیم.
   نمایشگاه و صنعت مکمل یکدیگر هستند
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه و صنعت مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: بروز نوآوری اقتصادی در استان با حضور در عرصه نمایشگاهی امکان‌پذیر خواهد بود و حضور آن‌ها در کنار هم تقابلی ایجاد نخواهد کرد؛ همان‌طور که تقابلی با حضور بنکداران و نمایشگاه‌ها وجود ندارد که این مهم به‌دلیل نگاه برد- برد ما به حوزه صنعت است.
   مهم‌ترین گام در برندسازی، نمایش صنایع است
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان تأکید کرد: مهم‌ترین گام در برندسازی، نمایش صنایع است که این مهم توسط نمایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد و محصولات در این فضا به‌خوبی در معرض دید قرار می‌گیرند.
بداغی با بیان اینکه سایت جدید نمایشگاهی از اول خردادماه به‌صورت آزمایشی آغاز به کار کرده است، اذعان کرد: سایت قبلی در یک فضای تبدیلی بود، اما سایت کنونی متناسب با وظایف و مأموریت‌های صنعت نمایشگاهی درنظر گرفته شده و فازهای بعدی آن نیز با همین رویکرد پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه عملکرد مجموعه جدید در 10 بخش بررسی شده است، اظهار کرد: برنامه مدون و راهبردی برای شرکت نمایشگاه‌ها درنظر گرفته شد که زمان‌بر بود؛ همچنین در 10 سال گذشته بالاترین عملکرد مختص به سال 95 با 33 درصد رشد عملکردی بوده است و سپس در سال 92 عملکرد خوبی را شاهد بوده‌ایم.
این مقام مسئول ادامه داد: در سال 98 و 99 صنعت نمایشگاه تحت تأثیر اقتصاد جامعه و اپیدمی کرونا قرار گرفت؛ بنابراین داده‌ها و اطلاعات این بازه زمانی نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. البته یکی از هدف‌های ما این است که تا پایان سال 1401 رکورد عملکرد خوب نمایشگاه طی 10 سال را بزنیم و از آن عبور کنیم؛ این مهم حاصل نمی‌شود مگر اینکه هم رشد کمی و هم رشد کیفی داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان در ادامه توضیح داد: در 10 نمایشگاهی که از خردادماه به بعد برگزار شدند، شاهد رشد کمی و کیفی بوده‌ایم.
بداغی با بیان اینکه در غرب کشور رکوردی در سطح نمایشگاه‌ها ثبت کرده‌ایم، گفت: پنج هزار و 300 متر مربع فضای نمایشگاهی را در نمایشگاه کشاورزی شاهد بودیم که بالاترین متراژ ثبت‌شده در نمایشگاه‌های صنعتی برگزارشده در غرب کشور بود؛ سایت قبلی دو هزار و 500 متر فضای نمایشگاهی را شامل می‌شد، اما در سایت جدید حداقل چهار هزار فضای نمایشگاهی در اختیار داریم که افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه درصد رشد عملکردی ما نسبت به بودجه مصوب 95 درصد بوده است، تأکید کرد: همچنین به تمام اصناف و صنایع اعلام شده است که از نخستین نمایشگاه‌ها در هر حوزه حمایت خواهد شد.
بداغی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی عینک و صنعت کافی‌شاپ در استان همدان، گفت: این نمایشگاه برای نخستین‌بار به‌طور رسمی در همدان برگزار شد و در سایر استان‌ها شاهد این‌گونه نمایشگاه‌ها نیستیم.
وی درخصوص برنامه‌های آتی نمایشگاه تصریح کرد: این برنامه‌ها براساس رسالت‌های اجتماعی و فرهنگی درنظر گرفته شده‌اند. با وجود اینکه نمایشگاه‌های تخصصی رتبه ما را افزایش می‌دهد، اما ما نمایشگاه‌های عمومی را نیز برگزار خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان با بیان اینکه درنظر داریم همدان در غرب کشور آزمونه (پایلوت) صنعت نمایشگاهی باشد، افزود: علاوه‌بر این به دنبال آن هستیم تا همدان به یکی از قطب‌های نمایشگاهی کشور تبدیل شود.
بداغی ادامه داد: درحال حاضر به‌لحاظ فضای نمایشگاهی رتبه 12 کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و اگر چهار فاز بعدی تکمیل شوند، همدان جزء پنج استان نخست در حوزه صنعت نمایشگاهی خواهد شد که این مهم با همکاری همه ارگان‌های ذی‌ربط محقق خواهد شد.
   راه رسیدن به نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است
وی با تأکید بر اینکه راه رسیدن به نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است، افزود: اگر بخواهیم به سمت بین‌المللی شدن برویم، باید از معبر نمایشگاه‌های تخصصی عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان در پایان از رفع مشکل حمل‌ونقل در آینده‌ای نزدیک برای رفت‌وآمد به نمایشگاه خبر داد و گفت: فعلاً همشهریان جهت تردد به سایت جدید از پایانه مسافربری سر گذر و اتوبوس‌های شهری جورقان استفاده کنند. همچنین جهت تردد با ون و تاکسی، ایستگاه پُل شهید همدانی درنظر گرفته شده است؛ ضمناً از مسیر میدان فرودگاه تا سایت نیز خودروهای سواری به‌صورت رایگان به همشهریان ارائه خدمات خواهند کرد.

شناسه خبر 61926