شناسه خبر:61929
1401/8/9 09:04:44

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: مراسم تجلیل از روستاهای برگزیده دوست‌دار کتاب در استان برگزار می‌شود.

هادی شیرمحمدی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از روستاهای برگزیده در هشتمین جشنواره ملی روستاها و عشایر «دوست‌دار کتاب»، اظهار کرد: روستاهای استان از بین 285 روستای کشور در جمع 10 برگزیده هشتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب» قرار گرفتند.
وی گفت: این جشنواره به‌‌منظور پشتیبانی از برنامه‌ها، اقدامات و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در راستای تقویت هویت ایرانی- اسلامی، امیدبخشی، توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی، هنری، محلی بومی و محرومیت‌زدایی با محوریت فرهنگ برگزار شد.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه طرح‌های ابتکاری با هماهنگی شورای روستا و دهیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، خاطرنشان کرد: پس از انتشار فراخوان این دوره جشنواره 285 روستا از سراسر کشور اعلام آمادگی کرده و آثار و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند.
وی تأکید کرد: از این تعداد با بررسی آثار رسیده، 52 روستا به مرحله داوری ملی رسیدند که پس از فرآیند داوری مجدد 10 روستا به‌عنوان روستای برگزیده انتخاب شدند.
شیرمحمدی با تأکید بر اینکه سه روستای اشترمل در تویسرکان، ویان در کبودراهنگ و شاهنجرین در شهرستان درگزین در بین روستاهای برگزیده معرفی شدند، تصریح کرد: مراسم تجلیل از فعالان طرح توسعه و ترویج کتاب‌خوانی در این سه روستا توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری اداره کل کتابخانه‌ها، ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فرمانداری شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
وی گفت: بر همین اساس ویژه‌برنامه روستای ویان 15 آبان‌ماه، روستای شاهنجرین 17 آبان‌ماه و روستای اشترمل 19 آبان‌ماه برگزار و از فعالان این عرصه تجلیل خواهد شد.

شناسه خبر 61929