شناسه خبر:62004
1401/8/10 03:03:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از تهیه اطلس سرمایه گذاری استان خبر داد و گفت: این اقدام از سوی وزارتخانه و برای تمام استان‌ها برنامه ریزی شده است.

سعید ملااسماعیلی اظهار کرد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی از سال 1390 تاکنون حدود 70 طرح سرمایه گذاری معادل رقم 397 میلیون دلار وجود داشته که از این رقم معادل یک میلیون و 757 هزار دلار در 6 ماهه سال جاری محقق شده است.

وی با اشاره به برنامه وزارت اقتصاد در خصوص جذب سرمایه‌گذار افزود: در این خصوص برنامه مدونی پیش بینی شده که در گام نخست تهیه اطلس سرمایه‌گذاری قرار دارد که اقدامات اولیه در استان انجام و تیم کاری مربوطه مشخص و لکه‌های سرمایه گذاری در حال آماده سازی است تا مشخص شود سرمایه گذار در چه حوزه‌هایی می‌تواند سرمایه گذاری کند.

ملا اسماعیلی بیان کرد: همچنین در ادامه، شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری قرار دارد که در اطلس چیدمان می‌شود تا سرمایه گذاران بتوانند از ظرفیت استان استفاده کنند.

وی افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه سرامیکی در بخش رنگ و عمدتا در بخش قاشق و چنگال و در مجموع در بخش‌های تولیدی و عمدتا از کشورهای امارات، چین، فیلیپین و آلمان است.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز خدمات سرمایه گذاری افزایش ظرفیت سرمایه گذاران موجود و جذب سرمایه گذاران جدید مدنظر قرار دارد و جلساتی نیز در این خصوص برگزار و مکاتبات لازم می‌شود.

ملا اسماعیلی تصریح کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز جزو سرمایه گذاران بوده اند و سرمایه‌گذاران داخلی نیز در این حوزه فعالیت خوبی داشته اند که با تکمیل اطلس این مهم بهبود خواهد یافت‌.

شناسه خبر 62004