شناسه خبر:62111
1401/8/14 08:48:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: با توجه به استقبال گندم‌کاران، خرید تضمینی گندم در این استان تا پایان آبان‌ماه تمدید شد.

«غلامرضا ملکی» روز پنجشنبه افزود: خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه امسال در استان مرکزی آغاز شده و با توجه به استقبال کشاورزان و دیررس بودن محصول در برخی از مناطق استان، خرید تضمینی این محصول تا پایان ماه جاری تمدید شد.
وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم اکنون در سیلوی شهید گل‌محمدی شهرستان اراک درحال انجام است و کشاورزانی که محصول خود را تاکنون به اداره کل غله و خدمات بازرگانی تحویل نداده‌اند، می‌توانند تا پایان آبان‌ماه نسبت به تحویل محصول خود به این سیلو اقدام کنند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی یادآور شد: 196 هزار و 400 تُن گندم از ابتدای فصل خرید تضمینی این محصول تا پایان مهرماه از گندم‌کاران استان خریداری و در سیلوهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ذخیره‌سازی شد.
ملکی گفت: 22 هزار و 665 میلیارد و 200 میلیون ریال از مطالبات گندم‌کاران این استان پرداخت شده که با پرداخت این منابع مالی تمامی مطالبات گندم‌کاران استان تا پایان مهرماه پرداخت و تسویه شده‌ است.
وی ادامه داد: 19 هزار و 183 نفر از کشاورزان استان مرکزی تاکنون محصولات خود را به مراکز خرید اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تحویل داده‌اند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های استان مرکزی توسط 27 مرکز انجام شد.

شناسه خبر 62111