شناسه خبر:62162
1401/8/14 23:16:46

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: وضعیت دارویی بیمارستان شهرستان در رابطه با سرم‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و داروها خوب و باثبات است.

حامد صفاری اظهار کرد: وضعیت کمبود داروهایی چون سرم‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها یک مشکل کشوری بوده که با واردات این مشکل درحال مرتفع شدن است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: درحال حاضر بیمارستان اسدآباد در رابطه با وضعیت دارویی سرم‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها مشکلی ندارد و این کمبودها بیشتر در رابطه با مراکز خصوصی و مطب‌ها است.

وی یکی از دلایل کمبود برخی داروها، سرم‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها را اجرای ناقص طرح «دارویاری» دانست و تصریح کرد: طرح دارویاری کامل اجرا نشد و در برخی جاها دارای نقص بود که با تصمیمات گرفته‌شده کشوری این مشکل به‌زودی مرتفع می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه با اشاره به وضعیت آنفلوآنزا در شهرستان اسدآباد، خاطرنشان کرد: وضعیت آنفلوآنزا در شهرستان اسدآباد به نسبت دو هفته قبل بهتر شده و فروکش کرده است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته با توجه به افزایش آنفلوآنزا میزان کرونا نیز مقداری بیشتر شد، اضافه کرد: اوج دو هفته اخیر در شهرستان بیشتر آنفلوآنزا بود، به‌طوری که تعداد پذیرش بیماران سرپایی در بیمارستان در هر 24 ساعت به حدود یک‌هزار و 200 نفر رسیده بود و از این تعداد پذیرش 70 درصد بیماران دارای آنفلوآنزا بودند.

صفاری یادآورشد: در اجلاسیه چندی پیش معاونان درمان کشور نیز عنوان شد در همه نمونه‌گیری‌های انجام‌شده در سطح کشور اکثریت نمونه‌گیری‌ها آنفلوآنزا بوده است.

وی با اشاره به بستری شدن دو هفته پیش حدود 16 تا 17 نفر از بیماران دارای آنفلوآنزا در شهرستان، گفت: خوشبختانه درحال حاضر وضعیت آنفلوآنزا در شهرستان فروکش کرده است؛ ضمن اینکه توصیه می‌شود با توجه به پیش رو بودن فصل سرما با رعایت نکات بهداشتی پیشگیری‌ها ادامه‌دار باشد؛ در غیر این صورت به‌طور قطع با اوج مجدد آنفلوآنزا مواجه خواهیم شد.

وی با تأکید به استفاده بیماران آسیب‌پذیر و زمینه‌ای از واکسن آنفلوآنزا، افزود: با توجه به گذشتن زمان استفاده از واکسن آنفلوآنزا لازم است افراد جامعه هدف نسبت به تزریق این واکسن هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان با تأکید بر تداوم استفاده از ماسک، خاطرنشان کرد: پایان اپیدمی کرونا هنوز اعلام نشده و برای پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک همچنان ضرورت دارد.

شناسه خبر 62162