شناسه خبر:62303
1401/8/17 23:28:43

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان از اجرای 260 عنوان برنامه در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان به‌مناسبت هفته کتاب خبر داد.

محمدعلی محمدی در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت: 24 تا 30 آبان‌ماه هفته کتاب را با شعار«ما همانیم که می‌خوانیم» در پیش رو داریم که 260 عنوان برنامه در سطح کتابخانه‌های شهرستان به این مناسبت پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برنامه مدون برای حضور و‌ بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه مرکزی به‌منظور آشنا شدن و انس بیشتر با کتاب و ‌ترویج فرهنگ مطالعه توسط اداره کتابخانه‌ها با هماهنگی آموزش‌وپرورش انجام شود.

فرماندار همدان تصریح کرد: فضای مجازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را نابود کرده، هرچند عده‌ای این حرف را قبول ندارند؛ اما یک واقعیت است که خانواده‌ها با آن مواجه هستند.

محمدی افزود: فضایی مشخص شود تا یک روز در هفته خانواده‌ها بتوانند با حضور در این مکان کتاب‌های خود را مبادله، اهدا و تهیه کنند؛ در حاشیه آن می‌تواند نمایشگاه و فروش با تخفیف کتاب نیز باشد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اظهار کرد: در ترویج فرهنگ مطالعه باید خودمان را از قید و بندهای احتمالی رها کنیم و به‌عنوان متولیان امور در سطح محلی با دید وسیع وارد بشویم و دغدغه مباحث فرهنگی داشته باشیم.

محمدی افزود: کمبودهای فرهنگی در یک جامعه مشکلات عدیده‌ای را به دنبال دارد که ضرورت توجه به مقوله فرهنگ را دو‌چندان می‌کند.

وی یادآور شد: برخی از رفتارها در ناآرامی‌های اخیر که عمدتاً به‌عنوان هیجان جوانی از آن نام می‌بریم ناشی از ضعف عملکرد فرهنگی ما است و اینکه نتوانستیم به‌خوبی در مقابل هجمه فرهنگی دشمن جوانان نسل جدید را ازنظر فرهنگی اغنا کنیم.

فرماندار همدان در پایان تأکید کرد: شهرداری‌ها نسبت به پرداخت نیم‌درصد قانونی کتابخانه‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و درخصوص هزینه‌کرد این اعتبارات نیز باید گزارشی تهیه و اطلاع‌رسانی شود.

کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان همدان هم‌اکنون از هفت هزار و 700 عضو و 152 هزار نسخه کتاب برخوردار هستند.

شناسه خبر 62303