شناسه خبر:62314
1401/8/17 23:47:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 65 واحد تولیدی راکد در کردستان امکان احیا دارند که برنامه‌ریزی برای احیای 5 واحد آن انجام شده و دو واحد به چرخه تولید بازگشتند.

بختیار خلیقی اظهار کرد: تولید یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور برای گذر از مشکلات اقتصادی و دورزدن تحریم‌های سفت و سخت است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا رفع موانع تولید و تلاش برای فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال که ظرفیت فعال شدن دارند به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: طی پایشی که در سال جاری از واحدهای صنعتی در سطح استان صورت گرفت در مجموع 165 واحد غیرفعال شناسایی شد.

خلیقی با بیان اینکه 65 واحد از این تعداد امکان احیا دارد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای احیای پنج واحد از این تعداد صورت گرفته و تاکنون موفق به فعال‌سازی دو واحد از این تعداد شده‌ایم.

به گفته وی، سیلوی دانه طلایی اگرین کردستان، صنایع بسته‌بندی آلان مکمل، توسعه تجارت آفاق برسام نوین، ایرج خانلری و الوند پلاستیک از واحدهای تولیدی غیرفعال در استان است که با احصای مشکلات و پیگیری‌های لازم در حال فعا‌ل‌سازی هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از فعال‌سازی دو واحد تولیدی با اشغال اسمی 23 نفر در شهرستان‌های سنندج و بیجار خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای حمایت از واحدهای تولیدی 405 میلیارد تخصیص اعتبار داریم که 610 میلیارد به بانک‌های عامل ارسال شده است.

شناسه خبر 62314