شناسه خبر:62356
1401/8/19 00:14:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: 50 دوربین ثبت تخلف سرعت از سال 95 تاکنون در راستای اجرای اهداف برنامه ششم توسعه در جاده‌های این استان نصب شده است.

«مهرداد جهانی» روز چهارشنبه اظهارکرد: دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان مرکزی در راستای توسعه مدیریت هوشمند جاده‌ و تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در استان از سال 95 تاکنون از 22 دستگاه به 72 دستگاه افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: این دوربین‌ها در راستای کنترل سرعت عبور وسایل نقلیه عبوری از جاده‌های استان مرکزی علاوه بر ثبت تخلف سرعت غیرمجاز لحظه‌ای، به تازگی به سامانه محاسبه میانگین سرعت در طول مسیر مجهز شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در جاده‌های استان در این مدت از 12 دستگاه به 29 سامانه افزایش یافته که 2 دستگاه آنها آبان ماه امسال با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در جاده «محلات-خمین» و «زیرآب» شهرستان محلات نصب شده‌ است.

جهانی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت در راستای اجرای اهداف برنامه ششم توسعه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، سامانه‌های ترددشمار برخط در جاده‌های استان از 42 به 70 دستگاه افزایش یافته و چهار سامانه توزین بار نیز برای کنترل ناوگان حمل و نقل کالا در راه‌های استان نصب شده است.

وی افزود: سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای علاوه بر قابلیت‌های کنترلی و بازدارندگی دارای ویژگی‌های خدماتی برای کاربران جاده‌ای نیز می‌باشد که از طریق سامانه‌های مختلف ارتباطی 141 در اختیار کاربران جاده‌ای و عموم مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای (ITS) شامل ارتقای دوربین‌های ثبت تخلف، نظارت تصویری، تردد شمار برخط و توزین همسو با پیشبرد اهداف برنامه‌ ششم توسعه در شبکه راه‌های استان انجام شده‌ است.

شناسه خبر 62356