شناسه خبر:62369
1401/8/19 00:54:04

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: با ایجاد فضای مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران، تاکنون 995 شغل جدید در استان ایجاد شده است.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌منظور تحقق شعار سال و توسعه کسب‌وکارهای استان در سه حوزه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‍‌دستی، توجه حداکثری خود را بر ایجاد اشتغال و تحقق سیاست‌‎های پیش‌بینی شده متمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 84 درصد از تعهد اشتغال این مجموعه محقق شده است، اظهار کرد: سهم تعیین‌شده برای این اداره‌کل در حوزه‌های سه‌گانه توسط کارگروه‌های ذی‌ربط برای سال‌جاری یک هزار و 183 نفر بوده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌‌شده و همچنین ایجاد فضای مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران، تاکنون 995 شغل جدید در استان ایجاد شده است.

گویلیان ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های مربوطه و همچنین بانک‌های عامل در فرآیند اختصاص تسهیلات به جامعه هدف، وضعیت اشتغال ایجادشده را رضایت‌بخش دانست و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود میزان اشتغال‌زایی در ماه‌های آینده نیز افزایش یابد.

وی یادآور شد: خوشبختانه پروژه‌های متعددی با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سه حوزه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال اجرا است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه صنعت گردشگری و صنایع ‌دستی نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی دارد، گفت: با سرمایه‌گذاری و توجه به این حوزه‌ها می‌توان زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را بیش از پیش فراهم کرد.

شناسه خبر 62369