شناسه خبر:62392
1401/8/21 00:42:55

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر خواستار شکل‌گیری قرارگاه فرهنگی در این شهرستان با هدف ارائه برنامه‌های اثرگذار شد و گفت: اتاق فکر، مأموریت‌ها و اولویت‌ها در راستای این قرارگاه باید مشخص شود.

سلمان اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر اظهار کرد: برنامه‌ها و طرح‌های قابل اجرا باید در راستای قرارگاه فرهنگی پیاده‌سازی شود.

وی با تأکید بر اینکه جنگ ترکیبی که دشمن بر ما تحمیل کرد در بستر فرهنگی شکل گرفت، ادامه داد: اقدامات و اولویت‌ها با تشکیل قرارگاه فرهنگی، در طول سال باید به جریانی از اقدامات اثرگذار تبدیل و ساختار برای آن تعریف شود.

فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: در طول سال صدها اقدام فرهنگی خوب در تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی انجام می‌شود که نشان از فعالیت مستمر این دستگاه‌ها است.

اسماعیلی افزود: برپایی پنج میعادگاه نماز جمعه، صدها یادواره شهید در طول سال، برگزاری کنگره بزرگ شهدای ارتش، برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای نظامی و انتظامی نیروهای مسلح و اختتامیه همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس استان همدان برای نخستین‌بار در ملایر در روزهای آینده، نشان از اقدامات و رویدادهای خوب فرهنگی در این شهرستان است.

وی بر ضرورت تقویت هماهنگی فرهنگی بین دستگاهی تأکید کرد و گفت: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید نقش‌آفرینی بهتر و قوی‌تری ایفا کند.

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه فرهنگی برنامه‌هایی متناسب با ذائقه و سلیقه نسل امروز طراحی شود.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه اقدامات دستگاه‌های مختلف باید به هم پیوسته بوده و هم‌پوشانی داشته باشد، بر تهیه منشوری از تکریم ارباب رجوع از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و ابلاغ به همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و ارائه برنامه‌های فرهنگی توسط ادارات و ارگان‌های اجرایی ملایر تأکید کرد.

امام‌جمعه ملایر نیز فرهنگ عمومی مردم را از مصادیق اصلاح امور مردم دانست و با اشاره به مورد هدف قرار دادن فرهنگ ما از سوی دشمنان، گفت: اغتشاشات اخیر یک اغتشاشات فرهنگی با رویکرد تهاجم فرهنگی بود که دشمنان آن را از فضای مجازی و حقیقی دنبال و در اتفاقات اخیر حقیقی کردند.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه دشمن برای نهادینه کردن تهاجم فرهنگی اسلحه به روی نیروهای بسیجی و ارزشی کشید و از هیچ چیزی ابایی نداشت، افزود: در اتفاقات و آشوب‌های اخیر گوشه‌ای از تهاجم فرهنگی در کوچه و خیابان‌ها اتفاق افتاد و باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی باید خط قرمز ما باشد و جلسات، مصوبات و اقدامات آن مجدانه و با اهتمام بیشتر پیگیری شود، بیان کرد: پیشرفت‌های اقتصادی و سیاسی باید متوازن با پیشرفت فرهنگی و در راستای یکدیگر باشد.

امام‌جمعه ملایر با تأکید بر اینکه برای حفظ فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب این شورا باید کمک و پشتیبان همه دستگاه‌ها باشد، گفت: در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب همه باید هم‌پوشانی داشته باشیم و کسبه، بازاریان و اصناف نیز در تقویت فرهنگ عفاف و حجاب پای کار باشند.

حجت‌الاسلام برقراری تصریح کرد: در تکریم ارباب رجوع و حل مسائل و مشکلات مردم، در ادارات و نهادهای این شهرستان باید تحول خدماتی صورت گیرد؛ چراکه خدمت به مردم بسیاری از نقشه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

وی خواستار نظارت بیشتر بر تولیدکنندگان پوشش ملی، سامان‌دهی ورزش‌های صبحگاهی و خدمت‌رسانی مطلوب به مردم شد و تأکید کرد: شهیدنظری و دیگر شهدای والامقام برای حفظ ارزش‌ها شهید شدند و باید روی این ارزش‌ها پافشاری کنیم.

شناسه خبر 62392