شناسه خبر:62474
1401/8/22 00:00:12
مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان همدان خبر داد:

اعزام 44 مشهداولی توسط کانون‌های خدمت رضوی همدان

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان همدان تعداد مشهداولی‌­های اعزامی جمعه 20 آبان‌ماه را 44 نفر برشمرد و گفت: این میهمانان رضوی توسط کانون‌های خدمت رضوی فعال در محلات شناسایی و معرفی شدند.

مهدی صفایی در گفت‌وگو با سپهرغرب اظهار کرد: در همه محلات استان کانون خدمت رضوی محلات تشکیل شده است. این کانون‌ها اغلب در حسینیه‌ها مستقر شده‌اند که خانواده‌های میهمان رضوی را شناسایی کرده و علاوه‌بر اعزام میهمانان به مشهد مقدس، دیگر خدمات را نیز به آن‌ها ارائه می‌دهند.

صفایی با اشاره به اینکه درحال حاضر شاهد 19 کانون در محلات استان هستیم، افزود: از این میان یک کانون عمومی که شامل همه مساجد بوده و 18 کانون تخصصی است.

وی تأکید کرد: علاوه‌بر این کانون‌ها، کاروان‌های سلامت نیز در محلات حضور می‌یابند و به مردم خدمات درمانی و داروی رایگان ارائه می‌دهند. همچنین پخت غذاهای گرم و توزیع آن بین میهمانان رضوی، ازجمله کارهای کانون‌های خدمت رضوی شهرستان همدان است.

صفایی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف که توسط این کانون‌ها صورت می‌پذیرد، اذعان کرد: 6 مشاور اعم از مشاور تعلیم و تربیت و حقوقی و سایر موضوعات است که در مساجد حاضر شده و به مردم خدمت‌رسانی رایگان می‌کنند.

وی افزود: کانون‌های خدمت رضوی شهرستان همدان علاوه‌بر اعزام افراد به مشهد مقدس، بسته‌های معیشتی نیز به میهمانان خود اهدا می‌کنند. پویش همه ما خادمان رضا هستیم، ازجمله مراسم‌هایی بود که در شب شهادت امام رضا (ع) برگزار و استقبال بسیار خوبی از آن شد.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان همدان تعداد مشهداولی‌­های اعزامی جمعه 20 آبان‌ماه را 44 نفر برشمرد و گفت: این میهمانان رضوی توسط کانون‌های خدمت رضوی فعال در محلات شناسایی و معرفی شدند.

وی تصریح کرد: این میهمانان در مشهد در موقوفه‌ای به‌نام زائرشهر اسکان می‌یابند که در این زائرشهر به هر استان یک ساختمان دوطبقه اختصاص یافته که در هر طبقه 16 تا 17 اتاق وجود دارد که در این مکان امکانات اسکان و خوراک در اختیار میهمانان رضوی قرار می‌گیرد؛ هزینه رفت‌وآمد زائران نیز توسط کانون‌ها و خیرین پرداخت می‌شود.

صفایی افزود: در هفته گذشته 600 بسته شامل گوشت قرمز در شهرستان همدان توزیع شده است. همچنین در ماه مهر کیف‌هایی شامل همه آنچه برای دانش‌آموزان نیاز بوده، به قیمت 300 هزار تومان توزیع شده که این کوله‌پشتی‌ها با قیمتی بسیار کمتر از بازار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 40 کانون دیگر در استان فعال خواهد شد، گفت: این کانون‌ها در راستای ترویج فرهنگ امام رضایی فعالیت خواهند کرد.

صفایی تعداد خادم‌یاران را چهار هزار و 350 نفر برشمرد و اظهار کرد: از این میزان دو هزار و 350 نفر از آن‌ها مختص به شهر همدان بوده و یک‌هزار و 300 نفر آن‌ها به‌طور فعال درحال همکاری با مجموعه خدمت رضوی هستند.

شناسه خبر 62474