شناسه خبر:62476
1401/8/22 00:02:49

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار گفت: به‌مناسبت هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار برای نخستین بار نمایشگاه و فروشگاه کتاب در کتابخانه علامه طباطبایی لالجین از 23 آبان‌ماه تا سوم آذرماه برگزار خواهد شد.

نشست خبری سی‌امین دوره کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار با حضور فرماندار بهار، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار، خبرنگاران استانی و شهرستانی و کتاب‌داران کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار برگزار شد.

در این جلسه فرماندار بهار کتاب را وسیله انتقال تمدن و تمدن‌ساز دانست و گفت: با ترویج کتاب‌خوانی جهل از بین می‌رود و بهره‌گیری از کتاب باعث افزایش فهم و دانایی خواهد بود.

روح‌اله نباتی افزود: با سوق دادن نوجوانان و جوانان به سمت کتاب، کتاب‌خوانی در فرهنگ ما رسوخ خواهد کرد و در ساختن تمدن علمی آینده موفقیت حاصل می‌شود.

وی ابراز کرد: با وجود مشکلات بودجه‌ای، بودجه متناسبی در حوزه کتابخانه‌های شهرستان، با رویکرد توزیع عادلانه تخصیص یافته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار نیز گفت: به‌مناسبت هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار برای نخستین بار نمایشگاه و فروشگاه کتاب در کتابخانه علامه طباطبایی لالجین از 23 آبان‌ماه تا سوم آذرماه برگزار خواهد شد.

معصومه فزونی افزود: 12 کتابخانه عمومی شامل پنج کتابخانه شهری و هفت کتابخانه روستایی در شهرستان بهار با سه هزار و 404 متر مربع زیربنا، فعالیت دارد و سرانه کتاب به‌ازای هر 100 نفر 93.51 درصد است و سه هزار و 486 نفر معادل 2.93 صدم درصد از جمعیت شهرستان بهار عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار هستند.

وی اعلام کرد: در یک سال گذشته 918 عنوان برنامه فرهنگی با موضوعات مختلف در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار برگزار شده است.

وی تصریح کرد: مردم کتاب‌دوست بهار، بیش از 33 هزار و 400 جلد کتاب در یک سال گذشته به امانت گرفتند که موضوع مورد اقبال مردم در حوزه کتاب‌خوانی ادبیات بوده است.

در پایان از کتاب‌داران شهرستان و خبرنگاران رسانه‌های گروهی تجلیل شد.

شناسه خبر 62476