شناسه خبر:62480
1401/8/22 00:07:04

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: با جذب چهار نیروی پزشک عمومی مشکل کمبود پزشک در بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان برطرف شد.

«عمران آزادی» روز شنبه افزود: اکنون تعداد پزشکان عمومی در قصرشیرین به 11 نفر پزشک رسیده که هم اکنون چهار پزشک در بیمارستان ابوالفضل‌العباس (ع) و هفت پزشک عمومی در دیگر مراکز درمانی این شهرستان به بیماران خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

وی اظهار داشت: در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) شهرستان قصرشیرین پزشکان متخصص در بخش‌های داخلی، بیهوشی، جراحی عمومی، زنان و قلب مستقر هستند که متخصص بیهوشی به صورت 10 روز در ماه در بیمارستان حضور دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: آذرماه زمان تقسیم پزشکان متخصص است که قرار است پزشکان متخصص اطفال و مغز و اعصاب و سونوگرافی نیز به کادر تخصصی این شهرستان اضافه می‌شود.

دکتر آزادی ادامه داد: همچنین در زمینه دارو نیز در داروخانه‌های شهرستان هم اکنون مشکلی نداریم و موجودی دارو و آنتی بیوتیک در قصرشیرین نسبت به سایر نقاط کشورمان وضعیت بهتری دارد.

وی در ادامه بیماری شایع کنونی را آنفلوآنزا و سرما خوردگی است که بیماری ویروسی هستند اعلام کرد و با بیان اینکه این بیماری نیاز به تجویز آنتی بیوتیک ندارد، توصیه کرد در صورت ابتلا به خصوص در کودکان حتما به پزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک پرهیز شود چون مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان آنفلوآنزا نه تنها کمکی به درمان این بیماری نمی‌کند بلکه ممکن است عوارض آن را تشدید کند.

وی ادامه داد: اگر علائمی چون آبریزش بینی، تب، بدن‌درد دارید، از رفتن به محل کار و یا فرستادن کودک دارای این علائم به مدرسه، به مدت حداقل 2 تا سه روز خودداری کنید وشیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنید.

شهرستان قصرشیرین دارای یک بیمارستان است که سال 76 ساخته‌شده و بخش‌های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت‌های CPR در آن مستقر است.

شناسه خبر 62480