شناسه خبر:62493
1401/8/23 08:57:12

سپهرغرب، گروه خبر: چهاردهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان به همت بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی این دانشگاه 23 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، روزهای ابتدای آبان‌ماه سال 1387 مصادف با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در میان استقبال کم‌سابقه مردم‌ دارالمجاهدین، دانشگاه آزاد اسلامی همدان سعادت میزبانی از پنج شهید گمنام را به‌دست آورد.
اشک‌ها می‌بارید و دل‌ها بی‌تاب بود، دوستان تشنه دیدار بودند و هم‌رزمان سراپا انتظار، آمدند؛ هرچند مختصر و سبک‌بار، اما در ورای آن تابوت‌های منقش به سبزینگی عشق و دلدادگی، سفیدی صداقت و اخلاص و سرخی ایثار و جان‌فشانی ارمغانی از مظلومیت و قداست با خود آوردند. همچون ابرهای بهاری هرچه آوردند، نعمت بود و عزت و ما از این حضور بر خود بالیدیم. باشکوه آرمیدند و یادمانشان در یادمان آن‌چنان پُرصلابت قد برافراشت که سایه‌سار آرامش و ایمان شد برای تمام دل‌تنگی‌ها و بغض‌ها.
آن‌روزها حضور پُرشور دانشجویان، استادان و کارکنان در کنار مردم دارالمؤمنین شهر همدان فضای به‌یادماندنی برای دانشگاه آزاد اسلامی همدان رقم زد.
پس‌ از این تدفین درخور شأن که با حضور خیل عظیمی از دلدادگان، دانشجویان و آحاد مردم انقلابی استان انجام شد، مراحل طراحی و اجرای یادمانی زیبا و شایسته برای این نامداران گمنام توسط یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه به انجام رسید و از آن‌ پس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان مزین به زیور حضور و طلوع خورشیدی بود که منور از پنج تشعشع پُرفروغ شد و اکنون 14 سال است که جان‌ودل همه عاشقان را روشن و تابنده و این مکان را به حریمی پاک و مقدس برای دانشجویان بدل کرده است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان دراین‌باره گفت: چهاردهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد همدان به همت بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می‌شود.
حسین زیادی افزود: در این مراسم محمدجواد سبحانی‌فر، دانشیار دانشگاه جامع امام حسین (ع) سخنرانی می‌کند و علی حسنی، از رزمندگان دفاع مقدس به روایتگری می‌پردازد.
وی اظهار کرد: مهدی سلحشور از مداحان اهل بیت (ع) در عزای اهل بیت (ع) مرثیه‌سرایی خواهد کرد؛ این برنامه دوشنبه، 23 آبان‌ماه در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان برنامه‌ریزی شده است.
زیادی ابراز کرد: امسال شروع مراسم از یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان خواهد بود و در ابتدا زیارت این کبوتران گمنام، آغاز چهاردهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان خواهد بود.

شناسه خبر 62493