شناسه خبر:62505
1401/8/23 09:17:08

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای موفق طرح‌های توسعه‌محور این شرکت و اتمام طرح بهارستان در 407 روستای استان خبر داد.

فاتح عبدی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی شبکه برق طی دو سال اخیر اقدامات شاخصی در استان به‌ویژه در سطح روستاها انجام شده است.
وی افزود: ازجمله این اقدامات می‌توان به اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار با هدف افزایش پایداری شبکه و افزایش ایمنی مردم و ایجاد مبلمان مناسب شهری و روستایی و همچنین طرح بهارستان با هدف بهسازی و بازمهندسی تمامی تجهیزات شبکه و ارتقای کیفیت خدمات‌دهی به مشترکان روستایی به مثابه مشترکان شهری اشاره کرد.
معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عنوان کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای همچون طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار و طرح بهارستان در سطح شهرها و روستاها علاوه بر افزایش میزان رضایت مشترکان شهری می‌تواند نقش مهمی در تقویت و تحکیم ماندگاری روستانشینان در روستاها و اشتغال پایدار و در نهایت افزایش تولید در روستا شود.
عبدی افزود: این دو طرح توسعه‌ای موازی با هم در سطح استان در حال اجراست با این تفاوت که طرح تبدیل شبکه هم در بخش شهری و هم در بخش روستایی اجرا می‌شود اما طرح بهارستان طرحی کاملا روستامحور است.
وی در ادامه یادآوری کرد: اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در کردستان از پیشرفت 76 درصدی برخوردار است ودر مجموع از 5 هزارو 648 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان تاکنون شبکه برق 4 هزار و 303 کیلومتر آن به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شده که 759 کیلومتر آن طی 8 ماه نخست سال جاری انجام شده است.
معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: این طرح به طور 100 درصد در شهرستان‌های سنندج و کامیاران و شهرهای دهگلان، دیواندره و سروآباد اجرایی شده است.
عبدی خاطرنشان کرد: کامیاران اولین شهرستان غرب کشور بود که کل شبکه آن در دو بخش شهری و روستایی به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

شناسه خبر 62505