شناسه خبر:62539
1401/8/24 08:43:44

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: 276 نفر از اغتشاشگران دستگیرشده این استان در حوادث اخیر مجرم شناخته شدند.

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی در جمع خبرنگاران از صدور کیفرخواست 276 نفر از اغتشاشگران خبر داد و اظهار کرد: برای این افراد پرونده تشکیل شده است؛ تعیین محکومیت یا عدم آن نیز بر عهده محاکم کیفری بدوی و تجدید نظر خواهد بود.
وی افزود: نسبت به افرادی که مدارکی دال بر ارتباط با شبکه‌های معاند و تروریستی وجود داشته باشد و از آن‌ها دستور گرفته و اقدامات میدانی انجام داده باشند، دستگاه قضا با جدیت برخورد می‌کند و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر 40 نفر در این خصوص در بازداشت هستند اضافه کرد: با افرادی که به اموال عمومی از جمله اتوبوس و ماشین آسیب زدند، جان ماموران امنیتی و شهروندان عادی را نیز به خطر انداختند بر اساس قانون برخورد خواهد شد و باید پاسخگو باشند.
موسوی ادامه داد: در این بین افرادی نیز که فریب خورده و اظهار پشیمانی کرده بودند و ارتباطی با شبکه‌های معاند و تروریستی نداشتند حسابشان از اغتشاشگران جداست و برخورد دستگاه نیز با آنها متفاوت خواهد بود.
وی افزود: تاکنون 100 نفر از جوانان بدون نیاز به تشکیل پرونده و با ارائه تعهد آزاد شدند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: مجازات افراد دستگیر شده مطابق با قانون و عادلانه خواهد بود.
موسوی همچنین با اشاره به دستگیری عاملان هتک حرمت به گلزار شهدای اراک اظهار کرد: متاسفانه تعداد معدودی از بانوان در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم شهیدی‌نژاد و نیز هفتم آن مرحوم مبادرت به بی‌احترامی و هتک حرمت در مجاورت گلزار مطهر شهدای عزیزالشأن اراک کردند که اقدام سبب رنجش قاطبه مردم به ویژه خانواده مکرم شهدا و نیز جمع کثیری از ایثارگران و رزمندگان شهر اراک و استان مرکزی شد که با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) عاملان هتک حرمت به سر درب گلزار شهدا شناسایی و تحویل دستگاه قضایی شدند.

شناسه خبر 62539