شناسه خبر:62553
1401/8/24 08:57:10

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر جشنواره "دوست من کتاب" در همدان از ارسال 290 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: کتاب، کتابخوانی، کتابخانه و خیرین کتابخانه‌ساز موضوعات جشنواره هستند.

مسعود طاهری‌عضد، با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه شاعران و نویسندگان در سه گروه سنی است، اظهار کرد: گروه سنی کودکان 7 تا 12 سال، نوجوانان 12 تا 17 سال و بزرگسالان 18 سال به بالا برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه خیرین کتابخانه‌ساز و کتابیاران بخش ویژه‌ای است که برای جشنواره در نظر گرفته شده است، افزود: در هر بخش به سه برگزیده در سه گروه سنی، 15 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس اعطا خواهد شد.
طاهری‌عضد با اشاره به اینکه تمام کودکان، نوجوانان و فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: فعالان می‌توانند با موضوعاتی چون کتاب و کتابخوانی، کتابخانه یا خیرین کتابخانه‌ساز و کتابیاران و کتابداران در این جشنواره شرکت کنند.
دبیر جشنواره "دوست من کتاب" در همدان با اشاره به اینکه آثار بخش کودکان به ‌طور جداگانه و با معیارهای گروه سنی"الف" و "ب"، سنجیده و داوری می‌شود، بیان کرد: در هر بخش شعر و داستان به هر برگزیده 10 میلیون ریال جایزه به همراه لوح و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد: آثار بخش شاعران و نویسندگان نوجوان، نیز به صورت جداگانه و با معیارهای گروه سنی "ج"و" د"، سنجیده می‌شود و در هر بخش شعر و داستان به هر نوجوان برگزیده 15 میلیون ریال جایزه به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.
طاهری‌عضد اضافه کرد: آثار بخش شاعران و نویسندگان بزرگسال نیز با معیارهای گروه سنی بزرگسالان، سنجیده و داوری می‌شود و به نفر اول 30 میلیون ریال، نفر دوم 25 میلیون ریال، نفر سوم 20 میلیون ریال، جایزه و به هر نفر لوح تقدیر و تندیس تعلق می‌گیرد.
وی با اعلام اینکه علاقمندان تا 17 اسفندماه سال‌ جاری برای ارسال آثار فرصت دارند، گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به شماره 09378568388 در پیام‌رسان‌های ایتا یا بله و یا به ایمیل mahfel2 hamadanpl.ir ارسال کنند و همچنین می‌توانند در پیام‌رسان بله از طریق لینک ble.ir/join/ngvlodazzd در گروه "محفل ادبی هگمتانه" اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عضو شوند.

شناسه خبر 62553