شناسه خبر:62564
1401/8/24 09:13:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های ‏نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ‏‎330‎‏ میلیارد ریال درآمد از محل فروش جایگاه مرزی و کنترل ‏باک کامیون‌های متردد در بازارچه مرزی سیرانبند بانه به حساب خزانه واریز شده است که نسبت ‏به مدت مشابه سال قبل 300 درصد افزایش دارد.

جهانبخش نوکانی دراین باره اظهار کرد: شرکت نفت استان کردستان در راستای روان‌سازی و تسهیل صادارات در پایانه مرزی ‏سیرانبند نسبت به الکترونیکی‌بودن عملیات کنترل باک کامیون‌ها، استفاده از سامانه فروش مرزی، ‏و.... اقدام نموده است.
وی با اشاره به افزایش تردد کامیون‌های ترانشیپی عراقی و رونق کسب و کار در ‏این بازارچه بر آماده نمودن زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به رانندگان تأکید کرد.
این مسئول ‏افزود: با تعامل و همکاری سایر ادارات مترتب در بازارچه سیرانبند عملیات الکترونیکی کنترل باک ‏کامیون‌های عراقی نیز از هفته جاری آغاز و خوشبختانه تأثیر بسزایی در افزایش درآمد فروش ‏جایگاه و جلوگیری ازقاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در سطح بازارچه سیرانبند ‏داشته است.
نوکانی به ساماندهی نیروهای کنترلی مستقر در بازارچه، استقرار دو باب جایگاه سیارعرضه ‏سوخت دربازارچه و تفاوت قیمت سوخت در دوسوی مرز و سوءاستفاده افراد سودجو از این ‏موضوع اشاره کرد و گفت: جلوگیری از عرضه خارج از شبکه نفتگاز، جمع‌آوری دلالان ‏سوخت، درآمدزایی دولت و... ازجمله مزایای استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری و پایش و ‏کنترل کارکنان این شرکت است.‏
وی ضمن تشریح عملکرد شرکت در این ناحیه به میزان فرآورده‌های توزیع ‏شده در شهرستان بانه از ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: توجه جدی به امر مهم ‏سوخت‌رسانی با عنایت به فرارسیدن فصل سرما، نظارت کافی بر عملکرد جایگاه‌های عرضه ‏و CNG، فعال بودن گشت‌های مشترک با سازمان‌های متولی، کنترل و جلوگیری از عرضه خارج از ‏شبکه فرآورده‌های نفتی، الکترونیکی نمودن توزیع نفت سفید و نفتگاز بخش کشاورزی و حضور ‏مؤثر رؤسای نواحی در ارائه خدمات مطلوب به مردم و تعامل و همکاری با فرمانداری باید مورد ‏توجه قرار گیرد.‏

شناسه خبر 62564