شناسه خبر:62581
1401/8/25 08:07:37
رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد خبر داد:

کمک 400 میلیون تومانی خیرین اسدآبادی به مدارس

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد از کمک 400 میلیون تومانی خیرین اسدآبادی به مدارس این شهرستان خبر داد.

سجاد محمدی‌شمیم ضمن مهم خواندن نقش و جایگاه خیرین مدرسه‌ساز در شکوفایی آموزشی، گفت: خیرین مدرسه‌ساز در توسعه علمی جامعه نقشی اثرگذار و مؤثر دارند و همواره در کمک به نظام تعلیم و تربیت و آموزش‌وپرورش پیشقدم بوده‌اند.
وی اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش تربیت انسان‌های شایسته برای کشور بوده و این کار بزرگ و رسالت خطیر، نیازمند کمک خیرین است.
محمدی‌شمیم با تأکید بر اینکه تعامل آموزش‌وپرورش و مجمع خیرین شهرستان بسترساز فرهنگ مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری در جامعه است، ابراز کرد: رفع مشکلات آموزش‌وپرورش به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد کشور باید در اولویت قرار بگیرد.
رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد خاطرنشان کرد: جمعیت 20 هزار نفری دانش‌آموزی این شهرستان با 210 مدرسه نیازمند همکاری و همراهی مردم و خیرین است.
محمدی‌شمیم گفت: در تمام دنیا امکانات مادی و معنوی را چه ازنظر سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌دهند، چراکه توجه به امر آموزش می‌تواند بسترهای پیشرفت هر جامعه‌ای را فراهم کند.
وی افزود: در دنیای امروز روش‌های نوین تدریس و تعلیم و تربیت نیازمند ابزار و وسایل نوینی است که باید مورد توجه مسئولین امر قرار بگیرد، بنابراین با توجه به مشکلات پیش روی دولت، می‌طلبد خیرین گرامی و مردم فهیم بیش از گذشته آموزش‌وپرورش را مورد حمایت قرار دهند.
رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد با تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز، گفت: با کمک خیرین برای دانش‌آموزان مشغول در رشته طراحی لباس 12 عدد چرخ خیاطی تهیه و به هنرستان اهدا شد.
وی افزود: در سال جاری خیرین گرامی علاوه‌بر کمک برای مدرسه‌سازی، مجموعه آموزش‌وپرورش را نیز در برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی و هنری یاری کردند، به‌طوری که مراسم تجلیل از معلمان بازنشسته اسدآبادی یکی از رویدادهای مهم شهرستان و حتی استان بود.
رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد خاطرنشان کرد: خیر نیک‌اندیش آجینی به‌نام آقای محمدی که در شهر تهران ساکن است، مدرسه‌ای را برای تحصیل دانش‌آموزان این شهر بنا کرده؛ بنابراین احداث هنرستانی نیز با کمک خیرین در آجین درحال انجام است.
تجهیز هنرستان‌های دکتر حسابی، هنرستان حضرت فاطمه زهرا (س)، ایزوگام و آسفالت 6 مدرسه، نقاشی و رنگ‌آمیزی چندین مدرسه، تجهیز سرویس‌های بهداشتی و آبخوری، تجهیز مدارس مورد نیاز به سیستم گرمایشی، تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار و تجهیز بعضی از مدارس به سیستم دیتا، بخشی از فعالیت خیرین مدرسه‌ساز، اولیای دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی بود که محمدی‌شمیم به آن‌ها اشاره کرد.
محمدی‌شمیم گفت: به‌منظور ترغیب و تشویق دانش‌آموزان موفق، امسال بعد از یک وقفه چندساله جشن ستارگان به‌منظور تجلیل از دانش‌آموزان برتر در رشته‌های مختلف علمی، هنری و ورزشی با همکاری اداره آموزش‌وپرورش و خیرین اسدآبادی برگزار می‌شود.
تحول در ورزش مدارس یکی دیگر از موضوعاتی بود که رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد به آن اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته درنظر داریم در روزهای پنجشنبه و جمعه اماکن ورزشی متعلق به این اداره جهت استفاده رایگان در اختیار والدین و دانش‌آموزان ورزش‌دوست قرار بگیرد.

شناسه خبر 62581