شناسه خبر:62596
1401/8/25 08:25:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: در شش ماهه اول سال 1401 تعداد 5065 مورد بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی انجام شده است.

فرزاد شریفی گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ایلام در راستای سلسله وظایف محوله اقدامات ارزشمندی جهت حفظ و مراقبت از آثار تاریخی به جای مانده از نسل‌های گذشته انجام داده است.
وی افزود: در 69 ماهه اول سال 1401 تعداد 5065 مورد بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی به‌صورت روزانه انجام شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: طی این بازدیدها تعداد 12 نفر به علت حفاری غیرمجاز و کشف فلزیاب در حوزه میراث تاریخی دستگیر شده است.
شریفی در خصوص کشفیات صورت گرفته یادآور شد: در این بازده زمانی 51 قلم اشیای تاریخی توسط یگان حفاظت اداره کل کشف و ضبط شده است.
وی اضافه کرد: 18 مورد حفاری غیرمجاز انجام همچنین هفت دستگاه فلزیاب ضبط و 9 پرونده قضائی تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: چهار مورد اسکورت اشیای کشف‌شده تا مقصد توسط این یگان صورت گرفته همچنین 49 مورد رصد فضای مجازی با همکاری پلیس فتا جهت هرگونه تبلیغ و خرید و فروش وسایل حفاری و فلزیاب انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام درخصوص سایر اقدامات این یگان بیان کرد: 87 مورد پاسخگویی به گزارشات مردمی در جرایم میراث فرهنگی انجام شده و 20 مأموریت و گشت شبانه توسط این مجموعه صورت گرفته است.
شریفی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی یگان حفاظت میراث فرهنگی در جهت حفظ و صیانت از میراث‌های گران‌بهای استان قابل تقدیر بوده که این امر با همکاری همه‌جانبه مردم تحقق یافته است.

شناسه خبر 62596