شناسه خبر:62711
1401/8/28 09:24:19

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه یک‌هزار و 280 هکتار بافت ناکارآمد شهری در سطح استان وجود دارد، احیای این میزان بافت را نیازمند همکاری و مشارکت مردم دانست و گفت: خوشبختانه مردم کرمانشاه در این زمینه آماده همکاری هستند.

«منوچهر فخری» در سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان کرمانشاه افزود: به‌طور قطع با فرهنگ‌سازی صورت‌گرفته و مشارکت مردم، به‌راحتی می‌توان زمینه را برای احیای این بافت‌ها فراهم کرد.
وی همچنین از مدیران ذی‌ربط خواست که با اجرای راهکارهای علمی نسبت به تهیه برنامه بلندمدت برای احیای این بافت‌ها در استان اقدام کنند و تصریح کرد: بحث سامان‌دهی بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی موضوع بسیار مهمی است که باید در دستور کار ویژه فرمانداران و شهرداران استان قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار تعامل و رایزنی بهتر مدیران ذی‌ربط برای گرفتن اعتبارات بیشتر از مرکز به‌منظور تسریع در اجرای برنامه‌های مربوط به سامان‌دهی بافت‌های فرسوده در استان شد.
فخری با بیان اینکه برای سامان‌دهی بافت‌های فرسوده باید یک برنامه بلندمدت تدوین شود، همکاری، هماهنگی و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی را زمینه‌ساز تسریع در اجرای برنامه‌های بازآفرینی و تحول در بافت‌های فرسوده عنوان کرد.
وی ادامه داد: باید در زمینه احیای بافت‌های ناکارآمد، برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفته و همه دستگاه‌ها هماهنگ باهم اقداماتی را انجام دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسه آینده ستاد بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: انتظار داریم که مسئولان هر یک از دستگاه‌های عضو ستاد برنامه‌های خود را برای این جلسه آماده کنند و جلسات مربوط به این مهم به‌صورت مستمر در هر ماه تشکیل خواهد شد تا نسبت به احیای بافت‌های فرسوده کارها قوی‌تر و بهتر دنبال شوند.

شناسه خبر 62711