شناسه خبر:62736
1401/8/28 13:58:13

سپهرغرب، گروه تیک: یک تهیه کننده انیمیشن گفت: ما در یک شرایط امدادی قرار داریم و باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم سینمای کودک را دوباره احیاء کنیم.

انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» پس از گذشت نه هفته از صدرنشینی خود در جدول فروش سینماها، جای خود را به انیمیشن موزیکال-کمدی «لوپتو» داد.
«لوپتو» به تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و کارگردانی عباس عسکری از 11 آبان ماه در سینما‌های سراسر کشور در حال اکران است.
محمد امین همدانی، تهیه کننده انیمیشن «پسر دلفینی» در رابطه با پویانمایی «لوپتو» گفت: من انیمیشن لوپتو را دو سال پیش دیدم و خیلی منتظر اکران آن بودم، چون لوپتو فوق العاده کار جذابی است.
همدانی ادامه داد: انیمیشن «لوپتو» قبل از پاندمیک کرونا آماده شده بود و زمانی که برای دوبله به تهران آمده بود من این فیلم را دیدم. متاسفانه جامعه را سخت می‌توان متقاعد کرد که تلاش ایجاد صنعت سینمای کودک، یرای گردش اقتصاد و فرهنگ، تولیدات آینده و برای ارتقای کیفیت برای همه این‌ها حیاتی است؛ اما گاهی درگیر مسائل پیش پا افتاده قرار می‌گیرد که در واقع بر روی آن تاثیر می‌گذارد و آسیب‌هایی به آن وارد می‌کند.
همدانی ادامه داد: به نظر من اینکه یک تیمی در یک استان آرام و بی دغدغه مثل کرمان که یک همچین جسارت بزرگی را انجام داده است و یک فیلم سینمایی تولید می‌کند و البته کلی هم خون دل می‌خورد تا اینکه نوبت به اکران آن برسد؛ به نظرم مستحق حمایت است و هر کدام از ما باید همه تلاشمان را کنیم تا این فیلم در اکران خود موفق شود. همچنین ما در یک دوی امدادی قرار داریم و باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم سینمای کودک را دوباره احیاء کنیم. پسر دلفینی یک بخشی را بازی می‌کرد و حالا وظیفه خود را به انمیشن «لوپتو» سپرده است که باید ادامه مسیر را طی کند.
 صدر نشینی ژانر انیمیشن در جدول فروش سینماها
محمد امین همدانی در خصوص صدر نشینی ژانر انیمیشن در چد هفته متوالی گفت: به هرحال شرایطی که اخیرا ایجاد شد، برای تمامی اقشار از نظر اقتصادی تاثیرات منفی‌ای را گذاشت و خب یکی از آسیب‌ترین بخش‌ها حوزه فرهنگ و اقتصاد آن است که همیشه اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد. به همین خاطر تاثیر جدی بر روی آن گذاشت. اما موضوعی که ما همیشه از آن غافل می‌شویم این است که کودک درگیر اتفاقات سیاسی نیست. کودک باید همیشه محتوای خود را داشته باشد و ما خیلی وقت‌ها این ثمرات جامعه را از یاد می‌بریم که ما چقدر باید به این‌ها توجه کنیم و از آن‌ها غافل هستیم.
او افزود: در نتیجه محتوای کودک محتوایی است که در موارد سیاسی، پاندمیک‌ها و مشکلات اقتصادی به کودک مرتبط نمی‌شود و کودک باید زیست اصلی خود را در تمامی این شرایط به صورت نرمال و طبیعی بتواند طی کند.
همدانی گفت: امیدوار هستم جامعه توجه خود را به کودک از دست ندهند؛ و حالا چه پروژه برای من باشد یا دوست دیگر فرقی نمی‌کند. احیای سینمای کودک را در دستور کار قرار دهیم و «لوپتو» در آن تاثیر خوب ی نقش موثری در آن دارف اگرچه شاید در بد زمانی موقعیت اجرا گرفته است اما امیدوار هستم موفقیت‌های این انیمیشن به صورت تصاعدی بیشتر شود و بتواند به جایگاهی که در شان آن هست برسد.
 «لوپتو» یک پروژه طنز و کمدی است
او در خصوص موزیکال بودن انیمیشن «لوپتو»گفت: انیمیشن «لوپتو» جدای از موزیکال بودن یک پروژه طنز و کمدی حساب می‌شود و بنظر من یک کودک را در سینما می‌تواند بخنداند و لحظات شاد و مفرحی را فراهم کند و زمانی که یک خانواده فیلمی را می‌بینند؛ همه آن خانواده راضی بیرون بیایند و فکر می‌کنم برای تجدید روحیه شاد و مفرح برای جامعه کمک کند.

شناسه خبر 62736