شناسه خبر:62752
1401/8/29 00:51:15

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: طرح جهش تولید در در دیم‌زارهای ایلام برای دومین سال با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی اجرا می‌شود.

آذرنوش عموزاده صبح امروز در دیدار با مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام از اجرای طرح جهش تولید در استان ایلام خبر داد و گفت: در اجرای این طرح از کشاورزان با اهدای تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ادوات کشاورزی، استفاده از کودهای رایگان به صورت بذرمال و همچنین حضور مستمر و گسترده کارشناسان در سطح اراضی نیز با حمایت ستاد اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این طرح در سال گذشته در سطح 40 هکتار از زمین‌های دیم اجرا شد که امسال به 70 هکتار افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: محصولاتی که در سطح این اراضی کشت می‌شود شامل گندم، جو، حبوبات و علوفه است.

عموزاده گفت: این طرح در دیم‌زارهای ایلام برای دومین سال با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تأمین امنیت غذایی، حفظ حاصلخیزی خاک و‌ توسعه پایدار زمین‌های کشاورزی ازجمله مزایای طرح جهش تولید است.

وی گفت: از 336 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان ایلام 116 هزار هکتار آن دیم است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با عنوان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای این طرح باید سرلوحه قرار گیرد گفت: روی این طرح حساب ویژه ای باز شده و با تلاش پیگیری می‌شود افزایش تولید قابل قبولی از مزارع دیم استان به دست آورد که هم به امنیت غذایی کشور کمک می‌شود و هم کشاورز با امیدواری بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

زارع افزود: اجرای درست و دقیق طرح جهش تولید در سطح مزارع دیم به پایه و اساس فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کمک خواهد کرد.

وی با بیان این که ستاد اجرایی طی سال گذشته نقش و تعهد خود را در اجرای طرح جهش تولید انجام داده و امسال هم با تمام توان و قدرت در این حوزه فعال است گفت: افزایش تولید و بهره‌وری بیشتر از سطح کشت مزارع دیم استان هدف اصلی طرح‌ جهش تولید است.

وی گفت: این طرح در سال جاری از نظر افزایش وسعت و اعتبار نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

شناسه خبر 62752