شناسه خبر:62760
1401/8/29 00:59:35

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از انسداد 48 حلقه چاه غیر مجاز در حاشیه تالاب «هشیلان» تنها طی سه روز خبر داد.

علی مرادی در جلسه روز 28 آبان‌ماه قرارگاه آب کرمانشاه یکی از نقاط حساس برخورد با چاه‌های غیر مجاز را اطراف تالاب هشیلان اعلام کرد و ادامه داد: در هفته گذشته تنها طی سه روز 48 حلقه چاه غیر مجاز را در حاشیه تالاب هشیلان مسدود کردیم و تنها دو حلقه چاه دیگر در این منطقه باقی مانده که برخورد با آن‌ها نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: در این منطقه به‌دلیل اینکه در حاشیه تالاب واقع شده، سطح آب بسیار بالا بوده و حداکثر هفت هشت متر است؛ از همین رو مواردی داریم که افراد حتی با بیل مکانیکی یک چاله کنده و به آب رسیدند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه معتقد است، برداشت از این آب که در نزدیکی سطح زمین قرار دارد، باعث خشک شدن تالاب هشیلان شده است.

مرادی همکاری محیط‌زیست استان را برای برخورد با این چاه‌ها و حفاظت از تالاب ضروری دانست و تأکید کرد: تقاضا داریم محیط‌زیست استان در قالب گشت‌هایی که دارد، وجود چاه و دستگاه‌های حفاری غیر مجاز را به ما گزارش کند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته 26 حلقه چاه را نیز در اطراف صحنه مسدود کردیم و روند برخورد با چاه‌های غیر مجاز همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای کرمانشاه نقطه حساس دیگر کرمانشاه که در اولویت برخورد با چاه‌های غیر مجاز است را منطقه بیلوار اعلام کرد.

مرادی با اشاره به مجموع اقداماتی که در زمینه برخورد با چاه‌های غیر مجاز در استان صورت گرفته، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 203 حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده که با مسدود شدن آن‌ها 2.9 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب داشتیم.

وی اضافه کرد: برخورد با کسانی که با سوء استفاده از چاه‌ها به منابع آب زیرزمینی صدمه وارد می‌کنند را با جدیت در برنامه داریم.

شناسه خبر 62760