شناسه خبر:62773
1401/8/30 08:43:24
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد؛

راه‌اندازی هلدینگ‌ فروش صنایع دستی به زودی در کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از راه‌اندازی هلدینگ‌ فروش صنایع دستی به زودی در کرمانشاه خبر داد.

امین کوگانی به برنامه‌های ویژه بخش صنایع دستی استان کرمانشاه تاکید و اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه طرح‌های ویژه‌ای از جمله راه‌اندازی هلدینگ صنایع دستی مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: معمولاً هنرمندان در حوزه صنایع دستی استان کرمانشاه نارضایتی‌هایی برای بی توجهی‌های این بخش داشته که به دلیل ارزشمند بودن این صنایع نیازمند به رفع اساسی مشکلات آنها خواهیم بود.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: به دلیل تولیدات انجام شده در حوزه صنایع دستی استان کرمانشاه و عدم فروش مطلوب و نچندان درخور مشکلاتی ایجاد شده که به حوزه بازاریابی برای فروش باز می‌گردد.
کوگانی به ظرفیت‌های بالای استان کرمانشاه در حوزه تولیدات صنایع دستی اشاره و خاطر نشان کرد: احداث بازارچه‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها از جمله راهکارهای اساسی برای حل مشکلات موجود در این حوزه است اما راه اندازی هلدینگ‌های فروش صنایع دستی در استان نیز راهکاری مناسب برای آن به نظر می‌رسد.
وی به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر هلدینگ فروش صنایع دستی در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: بر همین اساس در این راستا از 2 نهاد انجمن و مجمع هنرمندان صنایع دستی استان درخواست شده که به منظور راه‌اندازی یک هلدینگ اقدامات لازم انجام شود.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های مورد نظر و از طریق تعاملات با سایر استان‌ها مانند تهران ارتباط خوبی با مجموعه‌های فروش خوب و هلدینگ‌های بزرگ فروش صنایع دستی انجام گرفته تا بتوانیم آنها را به کرمانشاه نیز بیاوریم.
کوگانی یادآوری کرد: با وجود تنوع در تولید صنایع دستی در استان کرمانشاه اما عمده‌ترین محصولی که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و صادرات بیشتری را از آن خود کرده گیوه اینکه بیشترین درخواست‌های این محصول نیز از سوی کردستان و اقلیم‌های کرد در خارج از کشور انجام می‌گیرد.‌

شناسه خبر 62773