شناسه خبر:62790
1401/8/30 09:18:10
مدیر کل راه وشهرسازی کردستان خبر داد؛

پیشرفت 90 درصدی قطعه 5 کریدور شمال-جنوب در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل راه و شهرسازی کردستان از پیشرفت 90 درصدی قطعه پنج کریدور بزرگراهی شمال- جنوب در این استان خبر داد و گفت: با تزریق 60 میلیارد تومان اعتبار این پروژه تکمیل می‌شود.

جهانگیر الیاسی اظهار کرد: قطعه پنج بزرگراه کرمانشاه-میاندواب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که هم اکنون بیش از درصد پیشرفت دارد و در صورت تأمین اعتبار لازم به زودی زیر بار ترافیک می‌رود.
وی افزود: حدود 320 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در حوزه استان کردستان واقع شده که 155 کیلومتر از آن به اتمام رسیده و مورد استفاده است.
این مسئول ادامه داد: یکی از قطعات این کریدور، قطعه شماره پنج به طول 49 کیلومتر است که 41 کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته و در مجموع هم‌اکنون از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.
وی افزود: قطعه شماره پنج که حد فاصل سنندج– دیواندره واقع شده ازجمله قطعات مهم این کریدور است که در صورت اتمام و بهره‌برداری کامل از آن تأثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیرهای پرتصادف بوده ارتقا خواهد یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به هزینه کرد حدود 120 میلیارد تومانی برای ساخت این قطعه گفت: برای اتمام این پروژه نیازمند 60 میلیارد تومان اعتبار هستیم که امیدواریم با تأمین به‌موقع آن شاهد بهره‌برداری کامل از این قطعه مهم باشیم.

شناسه خبر 62790