شناسه خبر:62825
1401/8/30 23:14:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 155 پزشک خیر و نیکوکار در این استان برای ویزیت رایگان مددجویان زیر پوشش این سازمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

«فرحناز محمدی» روز دوشنبه اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده و تفاهم‌نامه‌هایی که با این تعداد از پزشکان نیک‌اندیش منعقد شد، خوشبختانه آن‌ها اعلام آمادگی کردند که مددجویان تحت حمایت را با ارائه معرفی‌نامه از بهزیستی استان به‌صورت رایگان ویزیت کنند.

وی با بیان اینکه این کار خداپسندانه با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت مددجویان و حمایت از جامعه هدف است، افزود: علاوه‌بر این پزشکان نیکوکار اداره کل بهزیستی استان با سازمان نظام پزشکی، جمعیت هلال‌احمر و درمانگاه فرهنگیان نیز تفاهم‌نامه‌های مشترکی منعقد کرده است تا مددجویان بهزیستی عمدتاً با شرایط ویژه با مراجعه به این مراکز از خدمات درمانی رایگان برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: در قالب این تفاهم‌نامه‌های مشترکی که با سازمان نظام پزشکی بسته شده است، مددجویان از خدمات رایگان ویزیت، سونوگرافی، عمل جراحی و دیگر خدمات درمانی بهرمند می‌شوند.

   رشد 150 درصدی مشارکت‌های مردمی

محمدی با بیان اینکه میزان مشارکت‌های مردمی در دو سال گذشته رشد 150 درصدی داشته است، اضافه کرد: این مشارکت در قالب واریز نقدی، تهیه اقلام معیشتی و ارائه خدمات تخصصی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری 6 پویش در راستای جلب مشارکت‌های مردمی در استان در سال جاری، افزود: میزان مشارکت‌های مردمی از 17 میلیارد تومان در پایان سال 1398 به 55 میلیارد تومان در پایان سال 1400 رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.

محمدی اهدای 67 سری جهیزیه توسط خیرین به علاوه 800 میلیون تومان اعتبارات دولتی، چهار هزار بسته معیشتی از سوی سپاه نبی اکرم (ص)، 6 هزار بسته از سوی بنیاد مستضعفان، ساخت خانه کودکان توسط یک خیر به ارزش سه میلیارد تومان، احداث دو واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن قصر شیرین، یک قواره زمین از مسکن و شهرسازی و مبلغ یک‌ونیم میلیارد تومان توسط خیر مسکن‌ساز برای دو خانوار داری دو عضو معلول تحت حمایت و 45 دستگاه آبگرمکن خورشیدی از طرف بنیاد مسکن را تنها بخشی از مشارکت مردم و نهادها در 6 ماهه نخست سال جاری به جامعه هدف در استان عنوان کرد.

وی همچنین از پرداخت یک میلیارد ریال کمک بلاعوض ساخت و خرید و 200 میلیون ریال ودیعه مسکن برای هر خانوار تک‌معلوله خبر داد و افزود: تاکنون سه هزار و 100 نفر از توان‌خواهان در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت دارد که 170 هزار نفر آن‌ها زیر پوشش چتر حمایتی سازمان بهزیستی است و از این تعداد حدود 45 هزار نفر از این سازمان ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

شناسه خبر 62825