شناسه خبر:62840
1401/8/30 23:39:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به نیاز روزافزون مردم به دیتا و ظرفیت‌های دیتایی در استان گفت: افزایش پهنای باند اینترنت در روستاها ازجمله برنامه‌ها و اولویت‌های مخابرات کردستان و ایجاد عدالت اجتماعی است.

آزاد حکمت روز یکشنبه اظهار کرد: در همین راستا ظرفیت پهنای باند اینترنت پرسرعت مخابرات در 11 روستای شهرستان بیجار افزایش یافت.

وی با اشاره به انجام عملیاتِ تغییر مسیر انتقال، نصب تجهیزات CWDM، مترو SDH و برگردان لاین‌های PDH اظهار کرد: با اجرای این پروژه، پهنای باند اینترنت پرسرعت مخابرات در11 نقطه روستایی شهرستان بیجار به میزان سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: با تلاش و همراهی کارکنان منطقه، در حال حاضر امکان ارسال همزمان پیام از طریق صوت و دیتا برای مشتریان این روستاها با کیفیت بالاتر فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه به‌منظور پاسخگویی به نیازهای ارتباطی و مخابراتی مشتریان در این نقاط یادآورشد: پهنای باند اینترنت در روستاهای خاندانقلی و قشلاق نوروز از6 به 14 مگ، در روستاهای خودلان، چشمه روباه، پیرتاج و شیرکش علیا از4 به 16 مگ و در روستاهای گرگین از چهار به 30 مگ،خوش مقام از چهار به 14 مگ،خسروآباد از هشت به 16 مگ، نجف آباد از 6 به 20 مگ و رقه از 6 به 12 مگ ارتقا یافته است.

شناسه خبر 62840