شناسه خبر:62879
1401/9/2 08:19:14

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان نهاوند گفت: 80 درصد اشتغال ایجادشده در نهاوند در سامانه رصد ثبت شده است.

ضرغام احمدوند دراین‌باره اظهار کرد: از دو هزار و 524 سهمیه اشتغال امسال در شهرستان تا امروز دو هزار و 6 نفر معادل 80 درصد در سامانه رصد ثبت شده‌اند که بالاترین رقم در سطح استان است.
وی افزود: مدیران ادارات موظف هستند نسبت به ثبت اشتغال در سامانه رصد اقدام کنند، چراکه برخی از ادارات در این خصوص اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.
فرماندار نهاوند با بیان اینکه کارگروه اشتغال مهم‌ترین کارگروه برای رفع مشکل بیکاری است، ابراز کرد: با وجود اهمیت این کارگروه متأسفانه برخی از مدیران یا با تأخیر به جلسه می‌آیند و یا حضور پیدا نمی‌کنند که این مسئله برای ما قابل پذیرش نبوده و باید توضیحات لازم در این زمینه داده شود.
وی درخصوص اعتبارات و میزان پرداخت تسهیلات خوداشتغالی تبصره 16 از طرف دستگاه‌های حمایتی شهرستان گفت: تسهیلات تبصره 16 به‌منظور رونق تولید و اشتغال از طریق اعتبارات اداره بهزیستی و کمیته امداد برای خوداشتغالی مددکاران زیر پوشش این نهاد پرداخت می‌شود.
احمدوند در ارتباط با پرداخت تسهیلات تبصره 16 اظهار کرد: سهمیه شهرستان نهاوند از تسهیلات تبصره 16، 34 میلیارد تومان بوده که تاکنون حدود 24 میلیارد تومان آن از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده و 10 میلیارد تومان دیگر در نزد بانک‌ها به‌صورت وصول اعتبار باقی مانده است‌.
وی افزود: در این خصوص از سوی کمیته امداد نهاوند 430 پرونده به 11 بانک عامل معرفی شده که از این تعداد تسهیلات لازم به 256 پرونده پرداخت شده است.
رئیس کارگروه اشتغال نهاوند درخصوص تسهیلات خوداشتغالی تبصره 16 از سوی بهزیستی نهاوند گفت: سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی شهرستان در سال جاری 47 میلیارد و 500 میلیون تومان است که تاکنون برای 275 نفر متقاضی پرونده تشکیل شده و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که 275 نفر وام خود را دریافت کرده‌اند و کار 103 نفر دیگر در دست اقدام است.
وی درخصوص تسهیلات تبصره 18 نیز ابراز کرد: براساس اعلام اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی نهاوند پرونده‌های لازم برای مشاغل خانگی آماده است که درصورت تقسیم اعتبارات از سوی استان، از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان وام پرداخت می‌شود.

شناسه خبر 62879