شناسه خبر:62883
1401/9/2 08:22:41

سپهرغرب، گروه خبر: در نخستین مرحله از واگذاری 500 واحد مسکونی روستایی به نیازمندان، 9 واحد مسکونی روستایی با اعتباری افزون بر 11 میلیارد ریال روز سه‌شنبه همزمان با گرامیداشت هفته بسیج در روستای ملکشان از توابع سنندج به نیازمندان و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شد.

علی اصغر عزیزی فر مسوول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان در این آیین با اشاره به افتتاح 500 واحد مسکن محرومین در استان در هفته بسیج امسال گفت: علاوه بر این، عملیات جانمایی 179 واحد مسکونی دیگر نیز در استان انجام شده است و در ماه‌های آینده به خانواده‌های نیازمند تحویل داده خواهد شد.
سرهنگ مرتضی میرآقایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این واحدهای مسکونی اظهارکرد: برای هرکدام از این واحدها یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است، ضمن اینکه در دیگر روستاهای سنندج نیز پروژه‌های متعدد محرومیت زدایی در دست اجرا است.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه 2 سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه هرکدام از این واحدهای مسکونی روستایی در 50 متر مربع ساخته شده است، اظهار کرد: برای این تعداد واحد مسکونی 14 میلیارد و 440 میلیون ریال هزینه شده است و تمام مراحل ساخت و اجرای آن را قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه انجام داده است.
علیرضا خوشبخت با بیان اینکه نیروی کار برای ساخت این واحدها توسط گروه‌های جهادی تامین شده و ارزش ریالی کار این نیروها 300 میلیون ریال بود، گفت: در کنار ساخت مسکن برای مددجویان، در زمینه اشتغال زایی نیز از طریق نصب پنل خورشیدی در پشت بام منازل این خانواده‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
به گفته وی بعد از اجرای طرح اشتغال پنل خورشیدی، اداره برق نسبت به خرید برق تولید شده این مددجویان اقدام خواهد کرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه 2 سنندج یادآور شد: تامین مسکن و سرپناه مناسب و اشتغالزایی برای خانواده‌های زیرپوشش 2 سرفصل کاری و اصلی این نهاد است که در راستای توانمندسازی مددجویان به صورت جدی پیگیری و اجرا می‌شود

شناسه خبر 62883